متقین اثر «سید مهدی شجاعی» در چاپ بیست و یکم

چاپ بیست و یکم «متقین» اثر سید مهدی شجاعی در ۲۹۴ صفحه رقعی از سوی نشر نیستان در بازار کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
کد خبر: ۵۸۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ - 01May 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، چاپ بیست و یکم «متقین» اثر سید مهدی شجاعی در ۲۹۴ صفحه رقعی با بهای پشت جلد ۱۷۵۰۰۰ تومان از سوی نشر نیستان در بازار کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

متقین شرح خطبه متقین نهج‌البلاغه است، خطبه‌ای عظیم و عمیق که حضرت امیرالمؤمنین در پاسخ همام که گفت یا علی! صف لی المتقین (متقین را برایم توصیف کن)، فرمودند. خطبه چنان عمیق و پرمعنا است که با اعتراف نویسنده مبنی بر ایجاز متن باز کتاب قریب چهارصد صفحه شده است.

در این کتاب سیدمهدی شجاعی با استفاده از آیات قرآن و احادیث و روایات، به شرح و توضیح عبارت به عبارت خطبه می‌پردازد. در ذیل عبارت «ومشیهم التواضع» می‌خوانیم: این دریادلان بال بر زمین تواضع می‌سایند و در آسمان خضوع پرواز میکنند و از زلال چشمه خشوع مینوشند و در باران فروتنی غسل می‌کنند.

تواضع را میوه درخت علم خویش می‌دانند و فروتنی را زکات خرمن متراکم شرف و فضیلت خود می‌شمرند. این بزرگمنشان همچنان که شیرینی عفو و گذشت را در زیر دندان قدرت خود مزمزه می‌کنند، حلاوت تواضع را بر بام رفعت خویش می‌چشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار