رئیس سازمان اوقاف:

افزایش ۱۱۰ میلیونی جایزه البرز ۱۴۰۳/جمهوری اسلامی کشور مولد علم می‌شود

حجت‌الاسلام خاموشی از افزایش ۱۱۰ میلیونی بخش نخبگانی جایزه البرز در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با نهضت علمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب دستور ریل‌گذاری کردند، جمهوری اسلامی ایران کشور مولد علم می‌شود.
کد خبر: ۵۸۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ - 05May 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین شصت و یکمین سال جایزه البرز، ویژه تجلیل از برگزیدگان علمی کشور در سال ۱۴۰۲ ویژه نخبگان عصر امروز (جمعه) با حضور بهرام عین‌‌الهی وزیر بهداشت و حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه علم از مقوله نور است چون خدا نیز از مقوله نور است، اظهار داشت: نور با نور سنخیت دارد و مؤمنین و مومنات در بهشت نیز تبادل نوری دارند لذا یکی از مقدمات عمل صالح عالم بودن است.

وی افزود: یکی از راه‌های بندگی راز و نیاز با خدا در دل شب است که بنده را رفعت نوری می‌رساند و خداوند متعال به او نور می‌رساند. وجود امام کاظم (ع) به هشام می‌فرماید که تفکر و تعقل صحیح با علم همراه است. نمی‌توانیم بدون علم صحیح بیماری را درمان کرده و اختراعی را ایجاد کنیم. بدون علم نمی‌توان جامعه را اداره کرد.

حجت‌الاسلام خاموشی تصریح کرد: دانشمندان گرامی پنجره وجودی شریف خود را به‌سمت خدا باز کرده و علم خود را با نور متحدانه عجین کنند که این مسئله زمینه‌ساز اثرگذاری است که در تاریخ علم بی‌نظیر خواهد بود. انسان‌هایی که به جنات می‌رسند، تبادل نوری دارند. جهنم درجات و بهشت درجات دارد که این درجات براساس میزان نور است.

وی ادامه داد: بنیاد البرز یک قید دارد و آن این است که واقف چنین گفته که هیچ مالی داخل وقف من نشود و هر چه در این بنیاد برای نخبگان به دست می‌آید متعلق به وقف مرحوم البرز است. در سال آتی مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان به جایزه نخبگان افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه در سال پیش رو تمامی ردیف‌های جوایز را افزایش خواهیم داد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را به افزودن دانش این مرز و بوم و دانش‌افزایی محصلان و تولید علم دانشمندان ترغیب کرده‌اند. امیدواریم با تلاش مسئولان از بدنه اصلی افرادی که دانش‌افزایی می‌کنند به خوبی حمایت کنند.

وی بیان کرد: ما با توجه به استعدادهای موجود در جامعه، می‌توانیم عنوان کنیم که با تولیدات علمی که داریم، می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که فرهنگ اسلامی می‌تواند مولد علم در جهان باشد. امیدواریم جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ مولد علم در جهان شناخته شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: بنا به نقل یکی از اندیشمندان آفریقایی، جمهوری اسلامی که چهل سال است در تحریم است، به خوبی در حال توسعه و رشد است. امیدواریم در آینده انقلاب اسلامی را مولد علم بدانیم و علم ما در تمامی شاخه‌ها رشد کند.

وی تصریح کرد: امروز حل بخش عمده چالش‌ها و مشکلات جامعه از طریق تولید علم دانشمندان انجام خواهد شد و امیدواریم که روز به روز بر توسعه علمی کشور افزوده شده و جایگاه علمی انقلاب اسلامی رفیع‌تر شود.

انتهایپ یام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار