یادداشت/ سیروس فتح‌اله

«اسرائیل» بی‌اعتبار تر از همیشه

شکاف بین دولت آمریکا و رئیس دولت رژیم صهیونیستی، تغییر نظم جهانی و شکاف بین سران رژیم اشغالگر قدس موجب شده است که جهان دیگر اعتباری برای رژیم صهیونیستی قائل نباشد.
کد خبر: ۵۸۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۸ - 08May 2023

«اسرائیل» بی‌اعتبار تر از همیشهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر مسئولان نظام فرمودند که رژیم صهیونیستی در عمر هفتاد و پنج‌ساله خودش هرگز گرفتاری‌های هولناکی مثل امروز نداشته است. همه‌ی آن‌ها می‌گویند که فروپاشی ما نزدیک است؛ ما به هشتاد سالگی نمی‌رسیم. ما گفتیم «بیست و پنج سال دیگر را نمی‌بینید»، خودشان عجله کردند، زودتر می‌خواهند از بین بروند!

شواهد موجود نشان می‌دهد، این رژیم کودک‌کش در حال از دست دادن مهم‌ترین ابزار‌های قدرت خود در عرصه بین‌الملل است؛ چون در تمام ۷۵ سال گذشته، رژیم صهیونیستی از نظام تک‌قطبی و لابی‌های صهیونیستی برای عرض اندام در جهان استفاده می‌کرد؛ در واقع، هر چه لابی این رژیم در اروپا و آمریکا قوی‌تر می‌شد، سران این رژیم نیز احساس قدرت بیشتری می‌کردند.

سران این رژیم با هوشیاری تمام «کارت ورود» به کاخ سفید را می‌فروختند و به بسیاری از سران کشور‌ها تاکید می‌کردند که اگر می‌خواهید روابط شما با تل‌آویو خوب باشد، از منافع «اسرائیل» دفاع کنید و بازار‌های خود را به روی محصولات ساخت «اسرائیل» باز کنید ما هم از ابزار‌های خود برای نزدیک کردن شما به آمریکا استفاده خواهیم کرد.
اما شواهدی در عرصه بین‌الملل دال بر این است که این دوران رو به پایان است و رژیم صهیونیستی قدرت سابق را ندارد؛ چون اولا قدرت و جایگاه آمریکا در نظم نوین جهانی جابجا شده است و ثانیا سیاست‌های دولت فعلی رژیم صهیونیستی که نتانیاهو سکان‌دار آن است، در کاخ سفید عنصر نامطلوب شناخته می‌شود.

شکاف بین دولت آمریکا و دولت فعلی رژیم صهیونیستی از چشم مقامات کشور‌های مختلف نی زدور نمانده است و می‌بینیم که آن‌ها نیز با دیدن این وضعیت، نوع نگاه خود را نسبت به رژیم صهیونیستی اصلاح می‌کنند.

برهمین اساس، بسیاری از کشور‌ها که برای برقرار کردن روابط دیپلماتیک با صهیونیست‌ها عجله می‌کردند، با تحلیل شرایط جاری در تصمیم خود تجدیدنظر کردند؛ چون می‌دانند که دیگر هرگونه نزدیکی به تل‌آویو به معنی نزدیکی و دوست شدن با آمریکا نیست.

این موضوع البته از چشم ناظران آگاه دور نمانده است، در حقیقت «جهان دیگر اعتباری برای رژیم صهیونیستی قائل نیست» و این موضوع را رسانه‌های این رژیم هم به «تلخی» یاد می‌کنند و هشدار می‌دهند که روند فروپاشی این رژیم سرعت یافته است.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار