برگزاری ششمین سالگرد عروج شهدای مرزبانی در میرجاوه

ششمین سالگرد عروج شهدای مرزبانی در شهرستان میرجاوه بخش ریگ ملک در نقطه صفر مرزی جنگل تحلاب برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ - 08May 2023

برگزاری ششمین سالگرد عروج شهدای مرزبانی در میرجاوهبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، ششمین سالگرد عروج شهدای مرزبانی با حضور فرماندار شهرستان میرجاوه، مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان، فرمانده مرزبانی میرجاوه، رییس بنیاد شهرستان زاهدان و خانواده های معظم شهدای مرزبانی در شهرستان میرجاوه بخش ریگ ملک در نقطه صفر مرزی جنگل تحلاب برگزار شد.

سردار «غلام نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این مراسم بیان داشت: امروز در این مکان و در دورترین نقطه مرزی گرد هم آمده ایم تا بار دیگر تجدید میثاق کنیم با شهدایی که شش سال پیش عاشقانه عروج کردند و به فیض شهادت رسیدند.

وی در ادامه بیان کرد: رشادت ها و تلاش های مجاهدانه نیروهای مرزبانی در نقطه صفر مرزی بر کسی پوشیده نیست، نیروهایی که مخلصانه و جان بر کف در مرزهای کشور مدافع جان و ناموس ملت هستند و اجازه نمی دهند که دشمن دون به گوشه ای از خاک ایران عزیز تعرض کند.

« مهدی جمشیدزهی» فرماندار میرجاوه هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مرزبانی بیان داشت: راه شهدا راه عشق و دلدادگی است و کم ترین کار ما برای شهدا زنده نگه داشتن یاد و نام این عزیزان است.

در این مراسم که در محل شهادت شهدای مرزبانی برگزار گردید، ضمن ادای احترام و ذکر فاتحه به مقام شامخ شهدای مرزبانی، از خانواده های این عزیزان تکریم به عمل آمد.

ششم اردیبهشت ماه 1396 در منطقه صفری مرزی میل ۱۰۰ تعداد ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی مرزبانی در حال گشت زنی در منطقه بودند که با اشرار و قاچاقچیان برخورد می کنند که در حین درگیری ۹ نفر از نیروهای مرزبانی به شهادت می رسند و ۳ نفر از این عزیزان مجروح می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها