مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه:

فعالیت برای شهدا همانند عبادت ارزشمند و معنوی است

سردار «خوشبخت» گفت: فعالیت برای شهدا، همانند عبادت ارزشمند و معنوی است، نویسندگان و پژوهشگران باید در این سیر معنوی برای انتقال واقعیت‌ها تلاش کنند تا احساسات، ارزش‌ها و حالت‌های معنوی و عرفانی شهدا به درستی در متن‌های ادبی و داستان‌ها به نگارش در آید و نیز به مخاطب انتقال داده شود.
کد خبر: ۵۸۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ - 09May 2023

فعالیت برای شهدا همانند عبادت ارزشمند و معنوی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز در جلسه هماهنگی برگزاری کارگاه داستان نویسی جایزه ادبی یوسف که به مناسبت بزرگداشت سالروز سوم خرداد (آزادسازی خرمشهر) در سالن جلسات اداره کل این با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و نظامی برگزار شد اظهار داشت: جایزه ادبی یوسف از تخصصی‌ترین جوایز در حوزه داستان کوتاه به شمار می‌رود؛ بر همین اساس در بین جوایز ادبی از جایگاه برجسته و قابل اعتنایی برخوردار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه افزود: هم‌افزایی ادبیات پایداری، تولید آثار ادبی فاخر و تبلور اندیشه‌های داستانی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت، تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به عنوان پیشران فرهنگ ملی جهت ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی، بازشناسی جهاد و شهادت، پایداری و همچنین پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، شناسایی و معرفی نویسندگان جوان و نوقلم، معرفی شهدای شاخص دفاع مقدس به نوجوانان و جوانان و نیز آگاهی‌بخشی به نسل جوان نسبت به اندیشه‌های رزمندگان و شهدا به خصوص مفاد وصیت‌نامه شهیدان از دیگر اهداف برگزاری جایزه ادبی یوسف است.

سردار خوشبخت بیان داشت: با توجه به ویژگی‌های بومی استان، پرداختن به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در عملیات‌های مختلف، نقش یگان‌های رزم کرمانشاه، دستاوردهای دفاع مقدس در استان، شخصیت‌شناسی، توجه به شخصیت‌های موثر استانی در دفاع مقدس و استفاده از گویش‌های محلی از امتیاز ویژه برخوردار خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش رده سنی بزرگسال و نوجوان و یک بخش ویژه برگزار می‌شود، بیان داشت: در بخش‌های بزرگسال و نوجوان، موضوع اصلی داستان‌های ارسالی باید حوزه دفاع مقدس و زرمندگان اسلام باشد و بخش ویژه جایزه امسال نیز به موضوع «وحدت ملی - ایران قوی» اختصاص دارد.

سردار خوشبخت فعالیت برای شهدا را همانند عبادت ارزشمند و معنوی دانست و تصریح کرد: نویسندگان و پژوهشگران باید در این سیر معنوی برای انتقال واقعیت‌ها تلاش کنند تا احساسات، ارزش‌ها و حالت‌های معنوی و عرفانی شهدا به درستی در متن‌های ادبی و داستان‌ها به نگارش در آید و نیز به مخاطب انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس، الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی و علوی است، افزود: در شرایط کنونی به دلیل گستردگی هجمه فرهنگی دشمن با گسست نسل‌ها روبه‌رو هستیم که در پر کردن این خلأ باید نهضت روایت‌گری و «جهاد تبیین» به شکل گسترده راه بیفتد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در پایان به نمایندگان ادارات خواستار شد: جهت پرهیز از موازی کاری و بالابردن سطح جشنواره‌های استان  همکاری و تعامل ادارات فرهنگی استان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار