آینده خواندنی است/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس: حضور فعال نشر صریر در بخش فیزیکی و مجازی نمایشگاه کتاب تهران/ مکتوب‌سازی دفاع مقدس ضروری است

سردار ناظر از حضور فعال نشر صریر در بخش فیزیکی و مجازی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: مکتوب‌سازی دفاع مقدس یک اتفاق ضروری است که باید مورد اهتمام جدی باشد.
کد خبر: ۵۸۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۹ - 14May 2023

حضور فعال نشر صریر در بخش فیزیکی و مجازی نمایشگاه کتاب تهران/ مکتوب‌سازی دفاع مقدس ضروری استسردار «محمدقاسم ناظر» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستقر در محل برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: این توفیق را داشتیم که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تحت عنوان غرفه انتشارات صریر وابسته به موزه ملی و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور پیدا کنیم. این غرفه صریر با ۴۵ عنوان کتاب در بخش فیزیکی و ۷۳ عنوان کتاب مجازی حضور پر رنگی در این دوره از نمایشگاه داشته است، قطعاً روند پیشرفت ما باید به نحوی باشد که هر سال با عظمت و شکوه بیشتری نسبت به سال گذشته حضور پیدا کنیم.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: طبق تأکیداتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) داشتند، کتاب می‌تواند راهنمای ما در همه حوزه‌ها باشد، اگر سطح مطالعات خود را بالا نبریم قطعاً آنچه در تاریخ گذشته است از اذهان ما مغفول خواهد ماند.

وی افزود: دفاع مقدس ۸ سال به طور انجامیده است و اکنون غریب به سی و پنج سال است که از دفاع مقدس عبور کرده‌ایم، بنابراین ضرورت دارد، وقایع دفاع مقدس در ابعاد مدیریت، نظامی، عمومی و اجتماعی مکتوب شود و در اختیار نسل جدید قرار دهیم که لازمه آن حمایت از آثار دفاع مقدسی است.

سردار ناظر خاطرنشان کرد: ما از همه پایان نامه‌هایی که دانشجویان عزیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع دفاع مقدس و مقاومت ارائه دهند حمایت می‌کنیم و سعی داریم که آن‌ها به کتاب تبدیل کینم، در مجموع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور طی ۶ سال گذشته بیش از ۷ هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: این پایانامه‌ها نباید به صرفاً به کتاب ختم شود، بلکه می‌توان از آن برای ساخت فیلم‌های بلند و کوتاه بهره برد تا نسل جوان بتواند بهتر با دفاع مقدس آشنا شود، وظیف اصلی ما بعد از چاپ کتاب‌ها انتقال مفاهیم آن از طرق مختلف به دانشجویان و دانش‌آموزان است.

وی به تأثیر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در دانش‌افزایی افراد جامعه و افزایش سرانه مطالعه اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه‌ها قطعاً می‌تواند تاثیر بسزایی در کتاب‌خوانی افراد جامعه داشته باشد و هر سال نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشکوه‌تر و با استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار خواهد شد؛ من از بسیاری از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کرده‌ام و تنوع بسیار خوبی را شاهد بودم و تقریباً همه سلایق حضور پررنگ داشتند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب، تصریح کرد: این اتفاق بسیار خوبی است، ما درغرفه صریر که متعلق به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است با ۷۳ عنوان کتاب مجازی حضور پیدا کردند، زیرا نمی‌توانیم صرفاً به صورت کاغذ فعالیت کنیم، در بعضی از بخش‌ها باید صورتی و برخی دیگر هم به صورت دیجیتال عمل کنیم.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌ (ره) تهران و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها