مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

شاهنامه فردوسی ارتقای هنر را به همراه داشت

«حسین‌زاده» گفت: فردوسی اثر بزرگ و ماندگاری را بر جای گذاشته است که هنرمندان با الهام گرفتن از آن به شاخه‌های هنری پر و بال دادند.
کد خبر: ۵۸۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ - 14May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه همایش «بازشناسی نقش شاهنامه فردوسی در هویت ملی» که امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مرزهای خراسان فراتر از مرزهای جغرافیایی است که به واسطه اتفافات در ۲۰۰ سال گذشته محدود شده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش فردوسی در ادبیات فارسی افزود: فردوسی میراث عظیمی برجا گذاشته و ادب و فرهنگ ایران مدیون این حکیم وارسته است.

حسین‌زاده ادامه داد: فردوسی پاسدار هویت ایرانی است و این حکیم وارسته در طول هزار سال معجزه بزرگ رقم زده است چراکه اگر فردوسی نبود، لغات و واژگان از بین می‌رفت زیرا زبان یکی از شاخه‌های هویت ملی است و همچنین آنچه به نام ایران می‌شناختیم به کشوری از هم گسسته تبدیل می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: عشق به وطن در سایه فردوسی محقق شد و فردوسی ایرانیت را در کنار اسلامیت قرار داد.

وی تأکید کرد: فردوسی اثر بزرگ و ماندگاری را بر جای گذاشته است که هنرمندان با الهام گرفتن از آن به شاخه‌های هنری پر و بال دادند.

حسین‌زاده بیان داشت: عصر امروز مراسم بزرگداشت فردوسی با برنامه‌های متنوع فرهنگی و ادبی چون نقالی‌خوانی و پرده‌خوانی در جوار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار