معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

«ولایت، مردم و توکل بر خدا» سه مؤلفه پیروزی انقلاب اسلامی

«طالبی» گفت: در دفاع مقدس و قبل از آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نقش بی‌بدیل مردم مواجه بودیم، مشکلات فراوانی توسط دشمن قبل از جنگ طراحی شده بود اما سه فاکتور مهم ولایت، مردم و قدرت توکل بر خداوند متعال سبب پیروزی ما شد.
کد خبر: ۵۸۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ - 14May 2023

ررربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدرضا طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در جلسه گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی برای ابتدایی‌ترین امکانات و تجهیزات دستمان خالی بود و کشورهای دیگرهم حتی جرأت نداشتند سیم خاردار به ایران کمک کنند.

وی بیان داشت: خواست خدا بود که در چنین شرایطی قرار بگیریم که احساس نیاز کنیم  و خودمان به سمت تولید تجهیزات دفاعی و نظامی مورد نیاز کشور حرکت کنیم تا خودکفا شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: دشمنان همزمان جنگ سخت را بر ما تحمیل کرده و ۸۵ کشور جهان را علیه ما کردند در حالیکه هنوز بسیج و سپاه تشکیل نشده بود، گروه‌های مردمی سازماندهی نشده و سلاح در اختیار نداشتیم.

طالبی تأکید کرد: امروز اگر در حوزه دفاعی و امنیتی حرفی برای گفتن و قدرت داریم و هیچ ابرقدرتی جرأت تجاوز به ایران اسلامی را ندارد به خاطر نعمت و برکت دوران دفاع مقدس بود که روی پای خود ایستادیم.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از فتنه‌ها و جنگ‌هایی که دشمنان رقم زدند بدون شک در هر کشوری اجرا می‌شد در همان ابتدا آن کشور سقوط می‌کرد، افزود: در دفاع مقدس و قبل از آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نقش بی‌بدیل مردم مواجه بودیم، مشکلات فراوانی توسط دشمن قبل از جنگ طراحی شده بود اما سه فاکتور مهم ولایت، مردم و قدرت توکل بر خداوند متعال سبب پیروزی ما شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی  تبیین کرد: یکی از برنامه‌های اساسی در مناسبت‌های مختلف در حوزه دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر فریضه فوری و قطعی «جهاد تبیین» است که باید برای نسل نوجوانان و جوان دلایل تحمیل جنگ بر ایران و دستاوردهای دفاع مقدس بازگو شود.

وی به برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با محوریت سپاه استان، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اعزام راویان دفاع مقدس، اکران فیلم‌‌های سینمایی مرتبط با فتح خرمشهر، یادواره شهدا، پیاده‌روی خانوادگی، مسابقه نقاشی  بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مناسبت مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها