رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

پیاده‌روی اربعین بزرگترین تجمع مسالمت‌آمیز فرهنگی جهان است

زالی با بیان اینکه امروز راهپیمایی اربعین صرفا یک مراسم معنوی نیست، گفت: پیاده‌روی اربعین بزرگترین تجمع مسالمت‌آمیز فرهنگی جهان است که می‌توان آن را یک دیپلماسی فرهنگی دانست.
کد خبر: ۵۸۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ - 15May 2023

پیاده‌روی اربعین بزرگترین تجمع مسالمت آمیز فرهنگی در جهان استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آیین اختتامیه اولین سوگواره بین‌المللی روایت اربعین ویژه دانشجویان جهان اسلام، اظهار داشت: امیدواریم در آینده شاهد ایجاد دبیرخانه ملی و بین المللی این سوگواره باشیم. برخی اعداد در فرهنگ دینی و مذهبی ما از قداست برخوردارند و عدد ۴۰ نیز این چنین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: در طول سال‌های صدر اسلام اربعین و عدد ۴۰ از اهمیت و قداستی بزرگ برخوردار است. وجه اصلی این روز زیارت اربعین است و خواندن زیارت اربعین جزو خصلت پنجگانه مسلمان بودن است.

وی تصریح کرد: اسناد مختلف تاریخی نشان می‌دهد که پیاده روی اربعین وجود داشته است، اما مدت‌ها این پیاده روی اربعین با فرود روبرو بود، اما بعد از مرگ صدام هرسال باشکوهتر برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابراز کرد: امروز راهپیمایی اربعین صرفا یک مراسم معنوی نیست و یک مراسم مهم در جهان است و دیپلماسی فرهنگی بسیار اهمیت دارد و مراسم اربعین وجه روشنی از دیپلماسی فرهنگی است.

زالی تاکید کرد: بزرگترین راهپیمایی مسالمت آمیز فرهنگی و تجمع انسانی در جهان پیاده روی اربعین است و بدیلی ندارد.

وی متذکر شد: در فضای تلخ اسلام هراسی تاکید بر مراسم اربعین پاسخ نجومی بر اسلام ستیزی و اسلام هراسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امسال نظام پزشکی سمپوزیم سلامت و اربعین را در مرداد برگزار می‌کند.

وی افزود: امسال برای راهپیمایی اربعین برنامه مفصلی در سطح ملی و دانشگاهی ریخته شده است و تیم‌های بهداشتی و درمانی در این مراسم حضور خواهند داشت.

زالی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود مراسم اربعین امسال با شکوه فراوان انجام شود و پیشنهاد دادم این جشنواره به دبیرخانه فعالی تبدیل شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها