حماس: در جنگ غزه، با فرماندهان جهاد اسلامی هماهنگ بودیم

مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که این جنبش در جریان جنگ اخیر غزه، به صورت کامل با جهاد اسلامی هماهنگ بود و با برگزاری نشست‌های مکرر، وضعیت میدانی را رصد می‌کرد.
کد خبر: ۵۸۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸ - 15May 2023

حماس: در جنگ غزه، با فرماندهان جهاد اسلامی هماهنگ بودیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، طاهر النونو مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که سران این جنبش، در جریان جنگ پنج روزه در غزه، به صورت لحظه به لحظه در حال پیگیری رخداد‌های جنگ بودند.

النونو با بیان اینکه سران حماس با برگزاری نشست‌های مکرر، وضعیت میدانی را رصد می‌کردند و در هماهنگی مستمر با فرماندهان جهاد اسلامی بودند، تصریح کرد: جنگ انتقام آزادگان، بر سه نکته اصلی تأکید داشت: اراده مقاومت، وحدت مقاومت و بستر مردمی مقاومت».

خبرگزاری سما به نقل از این مسئول حماس گزارش داد، رژیم صهیونیستی تلاش کرد که از طریق ترور، معادله جدیدی خلق کند، ولی جریان مقاومت، این طرح را ناکام گذاشت و ثابت کرد که می‌تواند پاسخ جنایات صهیونیست‌ها را بدهد و معادله خاص خود را ایجاد کند.

رژیم صهیونیستی در جنگ پنج روزه اخیر، ۱۱ نفر از فرماندهان جهاد اسلامی را ترور کرد، ولی پس از حملات بی‌امان موشکی و راکتی نیرو‌های مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه، مجبور به آتش‌بس شد و شرط مقاومت برای توقف سیاست ترور فرماندهان را پذیرفت.

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که در مسیر آزادسازی [فلسطین]افرادی به شهادت خواهند رسید، ولی هر کدام از ما که شهید شود، هزار فرمانده دیگر، جانشین او خواهند شد. این دور از درگیری، پایان جنگ نیست، بلکه این جنگ زمانی به پایان می‌رسد که اسرائیل به صورت کامل در سرزمین فلسطین نابود شود.

النونو با بیان اینکه مقاومت جز با آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان به پایان نخواهد رسید، خاطر نشان کرد: برخی تلاش کردند که نشان دهند در داخل جریان مقاومت، اختلاف وجود دارد، ولی گروه‌های فلسطینی در اتاق عملیات مشترک، هماهنگی کامل داشتند. هم اکنون نیز تماس بین رهبران و حماس و جهاد اسلامی ادامه دارد. ملت ما حق دارد از دستاورد‌های مقاومت خوشحال باشد.

بامداد سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت.

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات «ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد. بر اساس جدیدترین آمار از شمار قربانیان فلسطینی در دور جدید تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، ۳۳ نفر شهید و ۱۹۰ نفر هم مجروح شدند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار