در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

سرلشکر صفوی: آغاز خروج آمریکایی‌ها از خلیج‌ فارس/ صهیونیست‌ها تهدید مشترک جامعه مسلمین/ مهمترین مناطق استراتژیک دنیا در اختیار مسلمانان است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، صهیونیست‌ها را تهدید مشترک مسلمانان دانست و گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که توان نظامی و اقتصادی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رو به افول رفته و این باعث شده تا آمریکایی‌ها خروج خود از خلیج‌ فارس را آغاز کنند.
کد خبر: ۵۸۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷ - 17May 2023

قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به افول است/ آمریکایی‌ها خروج خود از خلیج‌فارس را آغاز کردندسردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره نگاه دولت ایران به شرق اظهار داشت: اتفاق مهمی در قرن حاضر در حال وقوع است؛ بدین صورت که مراکز قدرت در جهان که مبتنی بر اقتصاد و فرهنگ هستند از غرب به شرق تغییر جهت داده است؛ لذا در همین راستا ایران به قدرت بزرگی در منطقه غرب آسیا تبدیل خواهد شد؛ البته این موضوعی است که امیدواریم تا ۲۰ سال آینده تحقق یابد.

سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه آمریکا ابرقدرت باقی نمی‌ماند، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که توان نظامی و اقتصادی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رو به افول رفته و این باعث شده تا آمریکایی‌ها خروج خود از خلیج‌ فارس را آغاز کنند؛ در همین ارتباط آن‌ها مجبور به عقب‌نشینی از سوریه و منطقه غرب آسیا شده‌اند؛ همانند آنچه در عراق و افغانستان صورت گرفت.

وی در ادامه به تهدید مشترک مسلمانان اشاره و اضافه کرد: تنگه‌های مهم دنیا از جمله مالاکا و هرمز مناطق استراتژیکی هستند که در اختیار مسلمانان قرار دارند؛ لذا مناسب است که مسلمانان روابط سیاسی و اقتصادی خود را بر اساس تهدید و منافع مشترک تعریف کنند. تهدید مشترک مسلمانان نیز صهیونیست‌ها هستند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: جمهوری اسلامی ایران با ۱۵ کشور به صورت مرز خشکی و آبی همسایه است؛ لذا این موضوع موجب شده تا دولت هم سیاست همسایگی درستی را انتخاب کند و بر اساس آن، مناسبات سیاسی و اقتصادی را انجام دهد و هم نگاه به شرق یا آسیا را به درستی برگزیند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار