دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دیدار با پدر و پسر آزاده‌ای که کام مردم را شیرین می‌کنند

شاید تصور اینکه پدر و پسری با هم عزم جهاد نمایند و سال‌ها باهم در چنگال دشمن بعثی اسیر باشند و از همه جالب‌تر اینکه پس از آزادی باز هم کنار هم بمانند و حاصل کار و تلاش و فعالیتشان، کام هر رهگذری را شیرین کند، سخت باشد.
کد خبر: ۵۸۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ - 17May 2023

دیدار با پدر و پسر آزاده‌ای که کام مردم را شیرین می‌کنندگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ «علی‌اصغر زینلی» آزاده دفاع مقدس؛ در میان پدید‌ه‌های هشت سال دفاع مقدس با جلوه‌های خاصی از ایثار و فداکاری مواجه می‌شویم که در نوع خود اگر نگوییم بی‌نظیر اما کم‌نظیر است.

شاید تصور اینکه پدر و پسری با هم عزم جهاد نمایند و سال‌ها باهم در چنگال دشمن بعثی اسیر باشند و از همه جالب‌تر اینکه پس از آزادی باز هم کنار هم بمانند و حاصل کار و تلاش و فعالیتشان، کام هر رهگذری را شیرین کند، سخت باشد. این اتفاقات هرگز تصادفی نیست بلکه نشان از وجود پیوندی ناگسستنی میان پدر و پسری دارد که دل در گرو هم دارند تا به همه ثابت کنند وقتی پای رضای خداوند در میان باشد هر ناممکنی ممکن می‌شود.

اگر گذرتان به میدان بسیج مشهد مقدس افتاده باشد در ابتدای خیابان فدائیان اسلام یک بستنی فروشی معروف نوازشگر چشمان شما خواهد شد که متعلق به حسین و علیرضا احمدی است، پدر و پسری که عاشقانه عمری را کنار هم با افتخار و سربلندی زندگی کردند تا پرونده دنیای خود را با انبوهی از زیبایی‌های معنوی پر کنند و منشاء افتخارات ارزشمندی برای نسل خود و جامعه‌ای باشند که بوجودشان افتخار کنند.

این پدر و پسر آزاده در سال ۱۳۶۱ با یک دستگاه نیسان عازم مناطق جنگی شده تا با تهیه و توزیع شربت خاکشیر کام تشنه رزمندگان اسلام را سیراب کنند که حضور آن‌ها در منطقه با عملیات «رمضان» همزمان می‌شود و متأسفانه در چنگال دشمن بعثی گرفتار شده و به اسارت در می‌آیند و پس از جابجایی در اردوگاه‌های متعدد نهایتا به جمع اسرای اردوگاه عنبر ملحق می‌شوند و جالب اینجاست که علیرضا در زمان اسارت حدود ۱۲ سال بیشتر نداشته است.

در یکی از روزهای اردیبهشت‌ماه جمعی از آزادگان «اردوگاه عنبر» برای عیادت و دیدار با همسنگران دوران اسارت خود، در منزل آزادگان سرافراز حسین و علیرضا احمدی حضور یافتند و در فضایی بسیار صمیمی ساعتی را کنار هم با یادآوری خاطرات خود سپری کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار