رئیس شورای سیاسی نجباء: سیاستمداران ما هیولایی ذهنی از آمریکا ساخته‌اند

«الاسدی» گفت: متأسفانه دولت سعی می‌کند آمریکایی‌ها را راضی نگه دارد، ولو به بهای منافع ملی و منافع مردم؛ سیاستمداران ما هیولایی ذهنی از آمریکا ساخته‌اند که می‌ترسند اقدام یا گفتارشان آمریکا را عصبانی کند.
کد خبر: ۵۸۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ - 18May 2023

رئیس شورای سیاسی نجباء: سیاستمداران ما هیولایی ذهنی از آمریکا ساخته‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در یک مصاحبه به بیان مواضع این جنبش در خصوص تازه‌ترین موضوعات داخلی و منطقه‌ای پرداخت و به «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در ارتباط با افزایش نفوذ آمریکا هشدار داد.

الاسدی به شبکه النجباء گفت که اهتمام دولت «السودانی» به موضوعات داخلی، در برخی حوزه‌ها خوب بوده و توانسته رضایت مردم را جلب کند؛ اما در سطوح راهبردی تاکنون دستاورد قابل‌ملاحظه‌ای نداشته است.

او در این باره توضیح داد: «متأسفانه دولت سعی می‌کند آمریکایی‌ها را راضی نگه دارد، ولو به بهای منافع ملی و منافع مردم؛ سیاستمداران ما هیولایی ذهنی از آمریکا ساخته‌اند که می‌ترسند اقدام یا گفتارشان آمریکا را عصبانی کند».

به گفته او مقامات عراقی طوری رفتار می‌کنند که اموال و دارایی‌های عراق در اختیار آمریکاست. او تأکید کرد که با توجه به خارج شدن عراق از ذیل بند هفتم قطعنامه شورای امنیت، قاعدتا باید دارایی‌های این کشور آزاد و در دسترس دولت و بانک مرکزی باشد. پس نباید اجازه داد که آمریکا از سلطه دلار به‌عنوان اهرم فشار بر عراق استفاده کند.

علی الاسدی افزود: «اینکه چارچوب هماهنگی متصدی تشکیل دولت باشد یا دیگران، در مواضع جنبش نجباء تفاوتی ایجاد نمی‌کند. ما به‌طور کلی از ساختار حاکمیتی دفاع می‌کنیم و در عین حال معتقدیم که هرکس در جایگاه نخست‌وزیری قرار می‌گیرد، باید منافع ملی را به منافع حزبی ترجیح دهد».

این مقام جنبش نجباء با اشاره به تعلل در اخراج نیروهای خارجی از عراق گفت که از رفتار دولتمردان چنین برداشت می‌شود که در دهلیزهای سیاست گرفتار شده‌اند و به‌نظر می‌رسد که توطئه‌های استعمار موجب شده است تا گرفتار بازی‌های سیاسی شوند و تمرکزشان از موضوع اصلی یعنی پایان دادن به اشغالگری برداشته شود.

او در ادامه به دخالت‌های «الینا رومانسکی» سفیر آمریکا در عراق پرداخت و گفت: «یکی از بلاهایی که عراق گرفتار آن شده، مداخله سفیر آمریکا در کلیه امور است. از فشار به دولت و پارلمان در راستای موضع‌گیری به‌نفع اوکراین و علیه روسیه، تا دخالت در امور مالی و تنظیم بودجه کشور! این عرف دیپلماسی نیست و هیچ سفیری چنین حقی ندارد. ضمن اینکه نشانگر ضعف دولت، مماشات و وابستگی برخی جریانات سیاسی است که قادر نیستند او را از مداخله بازدارند».

«الینا رومانسکی» روز سه شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با اسکای نیوز، به طور آشکارا علیه نیروهای الحشدالشعبی موضع گرفت و مدعی شد که مردم عراق آن‌ها را نمی‌خواهند.

توافق ایران و عربستان سعودی

رئیس شورای سیاسی جنبش نجباء در ادامه به توافق ایران و عربستان سعودی اشاره کرد و گفت که توافق این دو کشور متضمن فوایدی برای عراق و کل منطقه است.

او گفت: «چرخش عربستان از ائتلاف آمریکایی، تصمیمی خردمندانه بود و با وجود همه اختلافات موجود، جا دارد که از این بابت به آنان تبریک بگوییم؛ زیرا در واقع از محور آمریکا به‌سمت محور قوی‌تر رفتند».

علی الاسدی همچنین به سفر زیاد النخاله دبیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین به بغداد در روز قدس پرداخت و گفت که برخی از این سفر عصبانی شده‌اند. او گفت که زیاد النخاله در قامت یک شهروند عرب با گذرنامه قانونی وارد عراق شد و هیچ فشاری بر دولت عراق وجود نداشت. الاسدی تأکید کرد که این سفر موجب شد برخی در مقابل سفیر آمریکا شرمنده شوند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار