در دیدار با استاندار کرمانشاه مطرح شد؛

تقدیر استاندار دیالی عراق از نقش سردار سلیمانی در شکست داعش

استاندار دیالی عراق با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق در زمان ظهور داعش گفت: نقش ایران و شهید سلیمانی در شکست گروه تکفیری داعش در منطقه ویژه است.
کد خبر: ۵۹۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ - 19May 2023

تقدیر استاندار دیالی عراق از نقش سردار سلیمانی در شکست داعشبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مثنی تمیمی» استاندار دیالی عراق امروز در دیدار با استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانداری کرمانشاه که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه گسترش روابط بین دو استان در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: برگزاری چنین دیدارهایی و تلاش برای رفع نواقص و مشکلات در دستور کار مسئولان قرار دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات امنیتی مخالفت‌هایی با بازگشایی مرزهای منذریه و خسروی وجود داشت که با اقدامات انجام گرفته و رایزنی‌ها موافقت لازم برای بازگشایی مرزها اخذ شد.

استاندار دیالی عراق با بیان اینکه خواستار ارتقای روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن با استان کرمانشاه هستیم، تصریح کرد: قطعاً توسعه روابط بین دو کشور رضایت مندی مردم منطقه را به دنبال دارد.

تمیمی با اشاره به اینکه عراق و استان دیالی طی سال‌های گذشته شاهد ظهور و حضور پدیده داعش بوده است، تصریح کرد: در زمان فعالیت داعش در عراق شاهد حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم عراق بودیم و مردم این کشور روزهای سختی را پشت سر گذاشتند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و نقش برجسته شهید سلیمانی در مبارزه با گروه تکفیری داعش بیان کرد: در روزی که داعش در استان دیالی عراق حضور داشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در منطقه حضور یافتند و برای نجات مردم تلاش کردند و هیچکس نمی‌تواند نقش جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با داعش منکر شود و نقش شهید سلیمانی نیز بسیار اثرگذار بود.

استاندار دیالی عراق خاطر نشان کرد: قطعاً چنین برخوردهایی در حمایت از مردم عراق منجر به توسعه روابط و ایجاد دوستی بین ملت‌ها می‌شود و هم اکنون تجار و فعالان اقتصادی در دو کشور تردد و فعالیت دارند و باید با ایجاد یک کمیته بین مسئولان دو استان مشکلات مرزی را مرتفع کنیم

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم اربعین به خوبی برگزار شد، گفت: در اربعین سال گذشته موفقیت‌های چشمگیری به دست آمد و زوار زیادی از مرز منذریه تردد کردند و همچنین حضور مواکب ایرانی تأثیرگذار بود.

استاندار دیالی عنوان کرد: مردم دیالی حساسیت خاصی برای پذیرایی از زائران اربعین دارند و به ویژه برای پذیرایی از زوار ایرانی این حساسیت‌ها بیشتر است و اعلام آمادگی می‌کنیم تا میزبان خوبی برای زوار ایرانی باشیم.

وی در پایان از استاندار کرمانشاه دعوت به عمل آورد تا با حضور در استان دیالی عراق از شرایط و وضعیت فعلی مرزی بازدید کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار