رئیس الحشد الشعبی:

تعداد تروریست‌های داعش به ۷۰۰ نفر کاهش یافته است

رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت که عملیات‌های تروریستی داعش به شدت کاهش یافته است و این گروهک دیگر پایگاه اجتماعی ندارد.
کد خبر: ۵۹۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ - 20May 2023

رئیس الحشد الشعبی: تعداد تروریست‌های داعش به ۷۰۰ نفر کاهش یافته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق امروز (شنبه) در مراسمی در استان نینوا در شمال غرب عراق گفت که به لطف عملیات‌های نیرو‌های عراقی، تروریست‌های داعش دیگر توانایی سابق را ندارند.

به نوشته وبگاه المعلومه، او در نشستی با حضور فرماندهان ارتش و الحشد الشعبی در استان نینوا گفت: «توانایی داعش در بسیاری از حوزه‌ها به شکل محسوسی کاهش یافته است و به علت موفقیت‌های امنیتی و تلاش‌های اطلاعاتی الحشد الشعبی و نیرو‌های امنیتی، دیگر مجال چندانی برای اقدام ندارد».

استان نینوا اولین استانی بود که تروریست‌های داعش در ژوئن سال ۲۰۱۴ به هنگام یورش به عراق، آن‌جا را اشغال کرده و شهر موصل مرکز استان را پایتخت خلافت ادعایی خود در عراق قرار دادند.

فالح الفیاض در ادامه سخنان خود به شرایط اجتماعی عراق اشاره کرد و گفت که گروهک تکفیری داعش دیگر پایگاه اجتماعی سابق را ندارد. او تعداد تروریست‌ها را ۷۰۰ نفر تخمین زد و گفت که این رقم به معنای افول داعش است.

این عالی‌ترین مقام الحشد الشعبی همچنین گفت که داعش دیگر رسانه ندارد، رسانه‌ای که از اصلی‌ترین ابزار‌های این گروهک تکفیری به شمار می‌رفت.

هرچند خلافت ادعایی داعش در نهم جولای ۲۰۱۷ با آزادسازی موصل از بین رفت، اما تروریست‌ها پس از آن در قالب هسته‌های کوچک در مناطق بیابانی و کوهستانی و مناطق مرزی عراق با سوریه به شدت فعال شدند و هرازگاهی دست به عملیات می‌زدند. بیابان‌های استان الانبار، مناطق مرزی در استان نینوی و به خصوص رشته کوه حمرین در استان‌های دیالی و کرکوک عمده مناطقی است که تا چند ماه پیش شاهد حملات گاه و بیگاه تروریستی بود.

فالح الفیاض در ادامه سخنان خود تأکید کرد که فرماندهی عملیات نینوی (زیرمجموعه ارتش) و الحشد الشعبی کاملا در هماهنگی با یکدیگر عمل می‌کنند که این موضوع دلیل اصلی موفقیت نیرو‌های عراقی در از بین بردن مخفیگاه‌های داعش و برقراری ثبات و امنیت در استان نینوی محسوب می‌شود.

در همین راستا، سازمان اطلاعات عراق امروز خبر داد که نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور توانسته‌اند ۴۸ تروریست داعشی را در استان‌های مختلف بازداشت کنند. در اطلاعیه این سازمان آمده است که تروریست‌ها مقادیر زیادی ماده مخدر کریستال به همراه داشتند که نشان می‌دهد آن‌ها برای تأمین مالی اقدامات تروریستی خود به تجارت مواد مخدر علاقه زیادی دارند.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم پایان یافتن تفکر فرقه‌گرایی تأکید کرد و گفت که الحشد الشعبی مقابل هر نوع تفکری از این قبیل است. او گفت: «در عراق شهروند الف و شهروند ب وجود ندارد».

فالح الفیاض همچنین در پاسخ ضمنی به رسانه‌ها و دولت‌های غربی گفت که الحشدالشعبی قرار نیست جایگزین ارتش و نهاد‌های امنیتی شود و بدون تردید نیرو‌های نظامی عراقی قدر و منزلت تلاش‌های الحشد الشعبی را می‌دانند.

سازمان الحشد الشعبی عراق در اواخر فروردین ماه گذشته یک عملیات امنیتی گسترده در جزیره العیث در استان صلاح الدین واقع در شمال عراق آغاز کرد. نیرو‌های عراقی از سال ۲۰۱۷ به این سو صد‌ها عملیات از این نوع انجام داده‌اند. منابع رسانه‌ای عراق، در تاریخ ۲۱ اردیبهشت نیز، از کشته شدن سه تروریست داعش که قصد انجام عملیات تروریستی در جنوب شرق سامراء را داشتند، خبر دادند.

به گفته رسانه‌های عراقی در ماه مارس گذشته هم ۲۲ نفر از عناصر داعش از جمله چند سرکرده ارشد این گروه در استان الانبار واقع در غرب عراق از پا در آمدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار