رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خبر داد؛

استقرار پزشکان هلال‌احمر در ۶۵ هتل محل اسکان زائران خانه خدا

مرعشی از حضور پزشکان در ۶۵ هتل محل اسکان زائران ایرانی حج تمتع در عربستان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ - 24May 2023

استقرار پزشکان هلال‌احمر در ۶۵ هتل محل اسکان زائران خانه خدابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سیدعلی مرعشی» رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به وظیفه اصلی مرکز پزشکی حج و زیارت که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور‌های زیارتی است، اظهار داشت: امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر ایرانی و عوامل اجرایی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و سهم کادر درمان و بهداشت در حج امسال حدود ۴۲۰ نفر است که در طول مدت حضور زائران در سرزمین وحی، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

مرعشی به ملزومات و وسایل ضروری که زائران باید به همراه داشته باشند اشاره کرد و افزود: افرادی که از عینک و سمعک استفاده می‌کنندحتما یک عدد اضافه همراه خود داشته باشند تا ور طول این سفر معنوی بامشکلی مواجه نشوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: امسال موسم حج در فصل گرم تابستان برگزار می‌شود و لازم است که زائران لباس‌های نخی ورنگ روشن همراه خود داشته باشند و استفاده از مایعات، کلاه، کفش مناسب و لوازم ضروری خود را در حین این سفر فراموش نکنند.

وی افزود: درمانگاه‌های هلال احمر در مکه و مدینه آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارو و درمانی دارند و پزشکان هلال‌احمر در ۶۵ هتل محل اسکان زائران برای ارائه خدمات لازم به حضور دارند.

با توجه به اینکه تعدادی از زائران ممکن ادارای بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن باشند حتما دارو‌های مصرفی خود را ۱.۵ برابرحداقل مدت زمان حج همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار