نویسنده کتاب تیپ حضرت امیر (ع) بوشهر:

رزمندگان بهترین اسناد دوران دفاع مقدس هستند

سرهنگ «احمدی پور» گفت: بعداز پایان دفاع مقدس رزمندگان بهترین اسناد زنده و ارزشمند آن دوران هستند.
کد خبر: ۵۹۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ - 28May 2023

رزمندگان بوشهری اسناد زنده تاریخ تشکیل دهنده «ناوتیپ حضرت امیر»(ع) هستندسرهنگ پاسدار «علی احمدی پور» فرمانده سابق ناوتیپ حضرت امیر (ع) استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر اظهار داشت: بعد از پایان دفاع مقدس رزمندگان بهترین اسناد زنده و ارزشمند آن دوران هستند.

وی در خصوص چاپ کتاب تیپ حضرت امیر (ع) افزود: این کتاب با نگاهی بر روند تشکیل و شکل گیری حضور نظامی مردم استان بوشهر در دوران دفاع مقدس، در پنج فصل شامل؛ پیدایش ناوتیپ، معرفی واحدها، معرفی گردان‌ها وحضور در عملیات‌های آفندی وپدافندی به تشریح عملکر این یگان پرداخته است.

وی درادامه تصریح کرد:کتاب حاضر پس از چهار دهه از آغاز جنگ تحمیلی تدوین شده است وبه روند شکل گیری تاسیس ناوتیپ حضرت امیر (ع)تنها یگان رزم مستقل استان بوشهر در دوران دفاع مقدس پرداخته است.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به اهمیت گرد آوری ونشر آثار ارزشمند آن دوران اضافه کرد:تردیدی نیست که دوران دفاع مقدس، به مثابه یکی از مولفه‌های احیای نهضت اسلامی در فرهنگ میهن اسلامی ما، دارای مقام رفیعی است. به جرات می‌توان گفت که حفاظت و صیانت از مولفه‌های فرهنگی این دوران که بیشتر در قالب کتاب و نوشتار به یادگار مانده است کاری بسیار ارزشمند است.

کتاب شناسنامه ناوتیپ حضرت امیر (ع) استان بوشهر به قلم حاج علی احمدی پور فرمانده سابق این یگان عملیاتی در سال گذشته نگارش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار