یادداشت/ رحیم محمدی

ضربه‌پذیری موساد

نیرو‌های موساد نه‌تنها در ایران بلکه در سایر کشور‌ها هم ضربه‌پذیر هستند.
کد خبر: ۵۹۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰ - 10June 2023

ضربه پذیر بودن موسادگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ در لابه‌لای هزاران خبری که منتشر می‌شود، روز‌های گذشته خبری با این مضمون منتشر شد که یک کشتی تفریحی در دریاچه «ماگیور» واقع در در مرز ایتالیا و سوئیس غرق شد و به واسطه آن، سه نفر از سرنشینان کشتی یادشده غرق شدند؛ تا این جای خبر موضوعی است که هر از چند گاهی در میان اخبار حوادث منتشر می‌شود و حساسیتی نسبت به آن وجود ندارد، اما این واقعه از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که بعد از خبر اولیه، خبر‌های تکمیلی حکایت از هلاکت یک مأمور عالی‌رتبه موساد و دو نفر از عوامل سرویس اطلاعاتی ایتالیا به واسطه غرق شدن کشتی مورد اشاره دارد.

اهمیت موضوع به حدی بود که رژیم صهیونیستی با وجود تلاش برای کتمان این واقعه، نتوانست آن را به‌طور کامل مخفی نگه دارد و مجبور شد که اصل موضوع را تأیید کند.

اما اینکه سرنشینان این کشتی چه کسانی بودند، موضوعی است که رسانه‌های ایتالیایی به آن پرداختند و عنوان کردند که در این کشتی حدود ۲۰ افسر اطلاعاتی حضور داشته‌اند که از این تعداد، حداقل ۱۰ تن از آنان افسر موساد و تعدادی از افسران سرویس اطلاعاتی ایتالیا SISMI حضور داشته‌اند.

نکته دیگری که در خصوص اهمیت موضوع یادشده می‌توان برشمرد، این است که در خبر‌ها ذکر شده بود حاضران برای جشن تولد همان افسر عالی‌رتبه موساد که فردی ۵۰ ساله به اسم ـ ظاهرا مستعارـ «ارز شیمونی» معرفی شده، شرکت کرده بودند؛ در صورتی که رسانه‌های ایتالیایی از قول سرویس امنیتی ایتالیا عنوان کردند که دو مأمور ایتالیایی، یک مرد ۶۲ ساله و یک زن ۵۳ ساله بودند که در حال انجام وظیفه کشته شدند.

بیان چنین مطلبی یعنی حاضران در کشتی فقط برای جشن تولد حضور نیافته بودند؛ به عبارت دیگر برگزاری جشن تولد، پوششی برای تبادل اطلاعات برای انجام احتمالاً عملیاتی بوده است؛ زیرا سرویس امنیتی ایتالیا بلافاصله تمام مکان‌های اقامت و خانه‌های امن موساد را تخلیه و پاکسازی کرد و جنازه مأمور کشته‌شده رژیم صهیونیستی به همراه سایر مأموران زنده مانده این رژیم که در جلسه مورد نظر بودند، بلافاصله با یک فروند هواپیمای نظامی به سرزمین‌های اشغالی منتقل شدند.

ضمن اینکه مأموران اسرائیلی به جا مانده از این حادثه به قدری با سرعت محل را ترک کردند که حتی ماشین‌هایی را که برای سفر در ایتالیا کرایه کرده بودند، برنگرداندند؛ پس این نشانه‌ها تأکیدی بر این است که جلسه بر روی کشتی به‌عنوان یکی از مکان‌های امن و پوشش‌های عالی برای برگزاری جلسات مشترک مورد استفاده قرار گرفته است.

حال با لحاظ کردن این نکات باید گفت که با توجه به لفاظی‌های جدید مقامات اسرائیلی و برخی کشور‌های غربی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، شاید جلسه آن‌ها به‌عنوان بخشی از سازماندهی یک عملیات مشترک علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران یا اقدامات حزب‌الله لبنان بوده است.

البته گرچه منابع رسمی علت غرق شدن این کشتی را تغییرات آب و هوایی اعلام کردند، اما از سوی دیگر همزمانی کشته شدن این افسر عالی‌رتبه سرویس اطلاعاتی موساد در اولین سالگرد شهادت سردار «صیاد خدایی»، ابهاماتی را ایجاد کرده که در صورت صحت فرضیه دست داشتن عوامل انسانی در بروز این رخداد، می‌توان به این نتیجه رسید که نیرو‌های موساد نه‌تنها در ایران بلکه در سایر کشور‌ها هم ضربه‌پذیر هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار