سردار سید جواد هاشمی:

حفظ "معبر دفاع مقدس" مسئولیتی همگانی است/ همه بر سر خوان اخلاص بسیج هستیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی و سالهای دفاع مقدس معبری است که با خون شهدای عزیز و ایثار ایثارگران سرافراز باز شده و حفظ آن مسئولیتی همگانی است.
کد خبر: ۵۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ - 24November 2015

حفظ

به گزارش دفاع پرس از قم، سردار جانباز سید جواد هاشمی طی سخنانی در دیدار سرهنگ پاسدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم که در محل بنیاد شهید صورت گرفت، با گرامیداشت ایام هفته بسیج گفت: بسیجیان همواره با آموزه های قرآن و ولایت، مکتب اهل بیت(ع) و خدمت به مردم مانوس بودند و با فیض شهادت، به معبود واقعی رسیدند و هیچگاه اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمنان و نا اهلان و نامحرمان بیفتد.

وی جریان هشت سال دفاع مقدس را برگرفته از عاشورای حسینی(ع) خواند و گفت: نیروهای بسیجی روش و سیره سیدالشهدا(ع) را در جبهه ها پیاده کردند و به تاسی از اباعبدالله الحسین(ع) شعار هیهات مناالذله و امر به معروف را در سرلوحه امور خود قرار دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تاکید بر اینکه ملت قدرشناس ما با الهام از فرهنگ و منزلت بسیجی هیچگاه زیر بار ذلت نمی رود، خاطرنشان کرد: امروز گستره فرهنگ بسیجی همه جا را فرا گرفته و حضور این تفکر در هر نهاد و سازمان و دستگاهی، تکیه گاه و مامنی مستحکم برای خدمتگزاران به نظام، دوستداران انقلاب و ارزش های اسلامی و شهداست.

هاشمی با بیان این نکته که شک نباید کرد بسیجیان از مقربان الهی و اولیاء خدا هستند، افزود: امروز چند دهه از پایان جنگ می گذرد و همه بر سر خوان اخلاص بسیجیان و خط شکنان جبهه ها هستیم و اگر کسی از این تفکر ارزشمند غفلت کند، بفرموده امام عزیز به آتش دوزخ الهی خواهد سوخت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: شهدای عزیز ما معبر حفظ ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی را با تقدیم خون خود باز کردند و امروز حفظ این معبر، مسئولیتی همگانی است.

وی با اشاره به گسترش استفاده از فضاهای مجازی در بین جوانان و نوجوانان ادامه داد: امروز فاجعه است اگر جامعه ای نتواند بین آثار شهدا و نسل چهارم علقه و ارتباطی برقرار نماید و می توان گفت چنین جامعه ای "مرده" است زیرا دشمنان ما در شبکه های اجتماعی مجازی به حرمت شهدا تعرض می کنند.

هاشمی "سم زدایی" از مسیر انقلاب و حفظ دستاوردها و آرمان شهدا را ضروری دانست و افزود: بحمدالله به یمن نعمت ولایت، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خون شهدا و ایثار ایثارگران و حضور مردم و بسجیان، بیداری اسلامی تا نیل به حکومت جهانی اسلام در حال تحقق است.

وی با اشاره به ضرورت حفظ آثار و یادمان های شهدا و دفاع مقدس در سطح استان گفت: این کار بزرگ و ارزشی همت و حرکت عظیم مسئولان استان و طرح و تصویب در شورای فرهنگ عمومی را می طلبد تا با طراحی و ساخت نمادهای شاخص استان قم، بیشترین بازخوردهای معنوی و حماسی برای کل استان مترتب گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تاکید بر اینکه این بنیاد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از هیچ اقدامی فروگذار نمی کند، افزود: نقش آفرینی سازمان های مردم نهادی چون خیرین مدرسه ساز تاثیر بسزایی در توسعه ابنیه و آثار مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس خواهد داشت.

برای 30 نقطه بمباران شده در استان قم هیچ یادمانی نداریم

سرهنگ پاسداراحمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار با گرامیداشت ایام پربرکت هفته بسیج، با اشاره به ضرورت تدوین نقش دستگاه های دولتی در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: این موضوع از طرف مقام عالی دولت در استان و رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس در استان قم به کلیه دستگاه های اجرایی و ... ابلاغ شده تا ضمن تبیین نقش آفرینی آن دستگاه و پرهیز از بخشی نگری، اسناد مربوطه در مرکز فرهنگی(موزه) انقلاب و دفاع مقدس جمع آوری و همچنین در تکمیل مدخل های دانشنامه دفاع مقدس استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امور مربوط به خاطرات و آثار شهدا بخصوص شهدای شاخص و فرماندهان شهید در دانشنامه بایستی از کانال نظارت و تایید بنیاد شهید بگذرد، بر تشکیل کارگروهی در این زمینه تاکید و اضافه کرد: بیش از 30 نقطه بمباران شده در استان قم داریم که هیچ یادمانی برای معرفی آن موجود نیست، ضمن آنکه در میادین و معابر شهری که غالبا به نام های مرتبط با ایثار و شهادت مزین شده، جای یادمان و نماد هنری مرتبط با آن خالی است که این موضوع، آسیبی جدی در بحث ترویج فرهنگ شهید و شهادت محسوب می گردد.

در این دیدار، تفاهمنامه همکاری فیمابین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به همراه تابلویی مزین به تصاویر شهدای نیروهای مسلح و رده های مختلف اقشار استان قم به سردار سید جواد هاشمی تقدیم شد.

 

 

نظر شما
پربیننده ها