مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

۱۵ خرداد به‌عنوان مبدا انقلاب اسلامی ایران در تاریخ شناخته می‌شود

حجت الاسلام «اسماعیلی» گفت: با روشنگری امام راحل ۱۵ خرداد سال ۴۲ بعنوان مبدا انقلاب اسلامی ایران در تاریخ شناخته می‌شود.
کد خبر: ۵۹۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ - 06June 2023

امام خمینی با جریانی که بنا داشت دانشمندان ایران را از میان بردارد مقابله کردبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «علی اکبر اسماعیلی» مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دشمنان اسلام و ایران نمی‌خواستند در این مملکت دانشمند وجود داشته باشد که امام با همه آنان مقابله کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاقات انقلاب اسلامی ۱۳۴۲ سخنرانی  امام خمینی (ره) عصر عاشورا در حسینیه فیضیه بود، آن روز به صورت آشکار و علنی امام، شاه را با بنی امیه مقایسه می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تاکید کرد: در سخنان امام خمینی (ره) به نفوذ برخی کشور‌ها در ایران مربوط بود. آن روز‌ها کسی در این باره سخنی نمی‌گفت، زیرا برای خیلی‌ها روشن نبود که این کشور‌ها  با توجه به مخالفتی که با اسلام دارند در حال نفوذ در ایران و مقابله با اسلام هستند.

اسماعیلی افزود: با روشنگری امام راحل ۱۵ خرداد سال ۴۲ بعنوان مبدا انقلاب اسلامی ایران در تاریخ شناخته می‌شود در آن روز تنها مردم، مذهب و روحانیت مطرح بود امروز نیز پس از ۶۰ سال هنوز هم همین خط در کشور وجود دارد.

وی در این زمینه تصریح کرد: با اشاره با ۳۴ سال رهبری، رهبر معظم انقلاب گفت: ۳۴ سال رهبری کردن بر مملکتی که با آماج دشمنی‌ها، فتنه‌ها، تحریم‌ها و مشکلات مختلف دیگر روبرو است و حفظ وحدت زیر چتر اسلام کار ساده‌ای نیست.

اسماعیلی گفت: کسانی بودند که از راه امام منحرف شدند و دائم به دنبال ایجاد ارتباط با آمریکا بودند، اما رهبر معظم انقلاب با روشنگری و حفظ وحدت با پشتیبانی ملت انقلاب را پیش بردند و امروز کشور ایران با اقتدار و نگاه دنیا به این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها