نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

حل مشکلات جامعه از طریق مساجد ممکن است

آیت‌الله «علما» گفت: از طریق مساجد می توان همه مسائل و مشکلات جامعه را حل کرد و اگر مردم پای کار مساجد باشند شاید برای حل مشکل فلان محله اصلا نیازی به صرف بودجه های دولتی نباشد.
کد خبر: ۵۹۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ - 10June 2023

از طریق مساجد می توان همه مسائل و مشکلات جامعه را حل کردبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز در نشست هماهنگی برگزاری همایش بین‌المللی الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور در کرمانشاه، با بیان اینکه مساجد در صدر اسلام و در زمان پیامبر اکرم (ص) محور تمامی امور بودند، اظهار داشت: در گذشته تمامی برنامه‌ها و سیاست‌های جامعه اسلامی در مساجد پیگیری می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: در صدر اسلام مساجد محل حل مسائل و مشکلات مردم از نوشتن سند گرفته تا حل منازعات احتمالی بود.

 وی با اشاره به فاصله ایجاد شده بین مردم و مساجد در شرایط کنونی، گفت: امروزه خیلی از کارها را اداری کرده ایم، غافل از اینکه با این اقدام نمی توان انتظار داشت همه امورات جامعه به خوبی رسیدگی شوند، لذا باید فاصله مردم و مساجد را برداریم و مساجد را به کارکردهای اولیه خود بازگردانیم.

آیت الله علما با بیان اینکه مساجد سنگرهای دفاع از اسلام و انقلاب هستند، گفت: مسئولان باید مساجد را کانون حل مشکلات مردم کرده و از این طریق مردم و جوانان را جذب مساجد کنند.

وی آبادانی شهر و جامعه را در گرو آبادانی مساجد دانست و گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، مسجد می‌تواند بهترین پایگاه برای کنترل و خنثی سازی این تهاجمات باشد، کما اینکه اگر مساجد پای کار بودند شاید اغتشاشات سال گذشته را به چشم نمی‌دیدیم.

آیت الله علما با بیان اینکه از طریق مساجد می توان همه مسائل و مشکلات جامعه را حل کرد، گفت: اگر مردم پای کار مساجد باشند شاید برای حل مشکل فلان محله اصلا نیازی به صرف بودجه های دولتی نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: سابقا نیمه شعبان که می شد همه بازاریان پای کار آمده و بازار را آذین بندی می کردند، اما امروز آنقدر بین مردم و مساجد فاصله افتاده که بازاری ها حاضر نیستند مثلا برای نیمه شعبان یک پرچم بزنند و این اقدامات را وظیفه شهرداری می دانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار