نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

رسانه‌ها در همه حال باید اصول و اخلاق را رعایت کنند

آیت الله «علما»گفت: اخلاق در اسلام در همه جا حرف برای گفتن دارد که یک مورد آن اخلاق رسانه‌ای است؛ از رسانه‌های استان خواست در بازتاب موضوعات و مطالب جنبه انصاف و اصول اخلاق رسانه‌ای را رعایت کنند.
کد خبر: ۵۹۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ - 12June 2023

رسانه‌ها در همه حال باید اصول و اخلاق را رعایت کنندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در نشست اخلاق و رسانه با حضور خبرنگاران رسانه‌های استان برگزار شد اظهار داشت: اسلام به طور کامل و جامع به اخلاق پرداخته است و بیش از هزار روایت در باب رعایت اصول اخلاقی اعم از اخلاق زن و شوهر، مرد با همسر، بچه‌ها با بزرگترها، بزرگسالان با بچه‌ها، استاد و شاگرد و موارد فراوان دیگر داریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اخلاق در اسلام در همه جا حرف برای گفتن دارد که یک مورد آن اخلاق رسانه‌ای است؛ از رسانه‌های استان خواست در بازتاب موضوعات و مطالب جنبه انصاف و اصول اخلاق رسانه‌ای را رعایت کنند.

وی پیامبر اسلام (ص) را الگوی تمام عیار رعایت اصول اخلاقی در جامعه برشمرد و گفت: پیغمبر (ص) با وجود هزاران اختلاف و مشکل سر راه خود اما با اخلاق خوب خود همه را جذب می‌کردند.

رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ گفت: رسانه ها در کنار رعایت اصول اخلاقی وظیفه دارند برای حل مشکلات جامعه از مسئولان مطالبه گری کنند و از آنان پاسخ بخواهند.

آیت الله علما با بیان اینکه کسی مشکلات فرهنگی، اقتصادی و معیشتی جامعه را انکار نمی کند، افزود: اما باید نقد منصفانه ای نسبت به امور داشته باشیم؛ زیرا در کنار مشکلاتی که داریم؛ نظام جمهوری اسلامی در طول انقلاب کلی دستاورد و خیر و برکات نیز داشته است و باید همه اینها را باهم ببینیم.

وی بیان داشت: زمانی همه امور کشور ما را استعمارگران بدست گرفته بودند اما اکنون هم سختی هایی داریم اما مستقل و آزاد هستیم و سرنوشت مملکت خودمان را خودمان بدست داریم و اینها را باید باهم ببینیم و انعکاس دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان با تاکید بر مطالبه گری رسانه ها برای حل مشکلات جامعه از مسئولان استان خواست پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار