پارلمان آلمان با قرارداد خرید سامانه دفاع هوایی از اسرائیل موافقت کرد

پارلمان آلمان روز چهارشنبه موافقت خود را با قرارداد ۴ میلیارد یورویی خرید سامانه دفاع هوایی آرو ۳ از رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
کد خبر: ۵۹۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ - 14June 2023

پارلمان آلمان با قرارداد خرید سامانه دفاع هوایی از اسرائیل موافقت کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پارلمان آلمان روز چهارشنبه با قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی «آرو ۳» از رژیم صهیونیستی به ارزش ۴ میلیارد یورو موافقت کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بوندستاگ (پارلمان آلمان) با پرداخت ۶۰۰ میلیون یورو به ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان پیش پرداخت قرارداد ساخت و تولید سامانه دفاع موشکی آرو ۳ طی قرارداد ۴ میلیارد یورویی موافقت کرده است.

این بزرگترین قراداد تسلیحاتی در تاریخ تشکیل این رژیم به شمار می‌آید و بر اساس گزارش‌ها امضای نهایی آن تا پایان سال جاری میلادی صورت خواهد گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا نیز باید موافقت خود را با این قرارداد اعلام کند و بر اساس گفته «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان، واشنگتن نیز به زودی موافقت خود با این قرارداد را اعلام می‌کند.

منابع نظامی اعلام کرده‌اند دلیل نیاز موافقت آمریکا برای فروش این سامانه دفاع هوایی اسرائیل، این است که صهیونیست‌ها با کمک مالی واشنگتن به توسعه این سامانه دفاع هوایی پرداخته‌اند.

سامانه آرو ۳ برای مقابله با موشک‌های بالستیک در جو طراحی شده است و یکی از لایه‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید.

مقامات رژیم صهیونیستی خبر دادند که صادرات تسلیحات این رژیم طی سال ۲۰۲۲ به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسید که رکورد جدیدی برای تل‌آویو به شمار می‌آید.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت: صادرات تسلیحاتی این رژیم طی ۹ سال گذشته دو برابر شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده درباره منطقه‌های صادراتی، حجم فروش تسلیحات به کشور‌های عربی که اخیرا توافق سازش با این رژیم امضا کرده‌اند با افزایش چشمگیری مواجه بوده است به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۱ مجموع فروش تسلیحات اسرائیل به کشور‌های عربی ۸۵۳ میلیون دلار بوده حال آنکه این عدد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۹۶ میلیارد دلار افزایش یافته است تا حجم صادرات تسلیحاتی اسرائیل به کشور‌های عربی از ۹ درصد به ۲۴ درصد افزایش یابد.

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار