نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت بکارگیری جوانان در سازمان انتقال خون

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: یکی از رسالت‌های سازمان انتقال خون به‌عنوان یکی از محورهای پشتیبان عملیات امداد و نجات در سوانح و بحران‌ها این است که از ظرفیت جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کند.
کد خبر: ۵۹۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ - 14June 2023

ضرورت بکارگیری جوانان در سازمان انتقال خون به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» در دیدار با «سعید اصغریان» سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، در پاسخ به اعلام نیاز این اداره‌کل درخصوص مدیریت نیروی انسانی و استخدام‌های جدید برای جبران کسری موجود اظهارداشت: مدیریت هدفمند نیروی انسانی همیشه به معنای جذب و استخدام نیروی جدید نیست بلکه با بازتعریف وظایف و راهبردهای سازمان می‌توان به شیوه‌ای مدیریت کرد که کار با بهره‌وری بهتر انجام شود.

وی افزود: هنوز هم بسیاری از کارمندان و مدیران میانی دولت با منطق همیشگی خود مشغول کار هستند؛ به این معنا که رأس ساعت مشخص پا به اداره می‌گذارند، کار مرسوم و معمول خود را انجام می‌دهند و رأس ساعت خروج هم از اداره خارج می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این یک حقیقت است که بدنه میانی دولت هنوز باور ندارد که کشور در شرایط کنونی نیازمند جهاد همه‌جانبه است و باید به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کند. همه‌چیز هم حول محور بدنه صورت می‌گیرد و اگر قرار باشد پیروزی و پیشرفتی اتفاق بیفتد، هرچقدر هم که مدیران دولتی جهادی کار کنند، بازهم بار اصلی بر دوش بدنه و مدیران میانی است که کار را به پیش ببرند.

علم‌الهدی ادامه داد: یکی از رسالت‌های سازمان انتقال خون به‌عنوان یکی از محورهای پشتیبان عملیات امداد و نجات در سوانح و بحران‌ها این است که از ظرفیت جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کند. پارک علم و فناوری باید خانه دوم شما باشد و به سراغ نخبگانی بروید که علم خود را در خدمت مردم قرار داده‌اند. در هر حال هم این وعده خدا را فراموش نکنید که فرمود «مَن کانَ لله کانَ اللهُ لَه» و بنابراین اگر خود را برای خدا بدانید، خداوند عالم نیز در گرفتاری‌ها و محدودیت منابع و امکانات، با فتح و نصر خود شما را یاری خواهد کرد.

خون، پیش‌نیاز عمل‌های جراحی است

اصغریان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از شرایط موجود اداره‌کل انتقال خون استان به تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت و گفت: از ابتدای عملکرد دولت سیزدهم تاکنون بیش از سه هزار تخت به ظرفیت درمانی کشور افزوده شده و کادر درمان نیز ۳۰ درصد افزایش داشته‌اند. خوشبختانه توریسم سلامت نیز در استان در حال افزایش است و بر همین اساس، نیاز خونی به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

وی ابراز داشت: اگر نیاز خونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین نشود، اتاق‌های عمل به‌هیچ‌عنوان امکان انجام اعمال جراحی را نخواهند داشت اما در این شرایط که کار تا این حد خطیر و بی‌بدیل است، هم شمار کارکنان سازمان انتقال خون استان در حال کاهش است و هم از نظر فیزیکی، امکانات ساختمانی، فنی و اعتباری ما به‌سختی می‌تواند از عهده نیازهای موجود بربیاید که در این شرایط، نیازمند توجه بیشتر سازمان برنامه و بودجه، استاندار خراسان رضوی و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار