رئیس جمهور کوبا به ایران سفر می‌کند

رئیس‌جمهور کوبا در دیدار با رئیس جمهور کشورمان گفت: حتماً تا پایان سال میلادی جاری به تهران سفر خواهم کرد.
کد خبر: ۵۹۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ - 16June 2023

رئیس جمهور کوبا به ایران سفر خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در دیدار با حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه گفت‌وگو‌های سیاسی با ایران را پررنگ‌تر ادامه خواهیم داد، اظهار داشت: سفر به تهران از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل بروز مشکلاتی مثل کرونا لغو شد.

دیاز کانل، افزود: وقتی در این شرایط تحریم‌ها علیه ملت کوبا، رئیس‌جمهور ایران به کشور ما می‌آید باعث تقویت ایمان و اعتقاد ما به ایران می‌شود. ایران و کوبا اشتراکات فراوانی دارند که این اشتراکات می‌تواند مشکلات و مسائل دنیا را حل کند.

رئیس‌جمهور کوبا تصریح کرد: دوستی ایران و کوبا هر روز بیشتر می‌شود و این صمیمیت قطعاً به افزایش مناسبات سیاسی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را با قطعیت محکوم می‌کنیم، گفت: کوبا آماده کمک برای بی‌اثر کردن سیاست‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران است.

دیاز کانل خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی گفت: پیام سفر شما به آمریکای لاتین این است که کشور‌ها می‌خواهند در فضایی جدید و به دور از آنچه امپریالیسم می‌خواهد به ملت‌ها تحمیل کند زندگی کنند. ما با هم متحد هستیم و از اعتقادات خود به هیچ وجه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار