بازداشت و شکنجه زنان در یمن توسط شبه‌نظامیان حزب «الاصلاح»

مسئولان محلی استان مأرب از بازداشت و شکنجه زنان یمنی توسط شبه نظامیان حزب الاصلاح و لزوم مداخله سازمان ملل برای توقف این روند خبر دادند.
کد خبر: ۵۹۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ - 17June 2023

بازداشت و شکنجه زنان در یمن توسط شبه‌نظامیان حزب «الاصلاح»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، مسئولان محلی استان مأرب روز جمعه بازداشت بی دلیل زنان یمنی از سوی مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در این استان و نقض حقوق بشر در قبال زنان زندانی را محکوم کردند.

مسئولان محلی استان مأرب بازداشت و شکنجه «سحر رجب عبدالمحسن» یک زن مصری توسط مزدوران وابسته به دشمن در استان مأرب به مدت پنج سال را محکوم کردند. به تازگی گزارشاتی در خصوص جزئیات شکنجه روحی و روانی زنان زندانی به دست مزدوران ائتلاف متجاوز منتشر شده است.

مسئولان استان مأرب اعلام کردند که این اقدامات شبه نظامیان وابسته به حزب الاصلاح یمن در استان مذکور به دور از سنت‌ها و آدابی است که مردم این کشور به آن پایبند هستند.

آن‌ها از سازمان ملل و نهاد‌های حقوق بشری خواستند به وظایف خود در قبال حمایت از حقوق زنان و متوقف کردن جنایات حزب الاصلاح در حق آن‌ها وارد عمل شوند.

به تازگی نیز یک نهاد حقوق بشر در صنعا، پایتخت یمن از جنایات و تعرض‌هایی که در زندان‌های ائتلاف عربی نسبت به اسرای یمنی صورت می‌گیرد، خبر داده است.

این نهاد اعلام کرد: در برخی زندان‌های مأرب، یمنی‌هایی که ربوده شده و به اسارت گرفته شده‌اند، شکنجه می‌شوند و به قتل می‌رسند. نزدیک به ۱۲۰۰ شهروند غیرنظامی یمنی از جمله زنان و کودکان، از نوامبر سال ۲۰۲۱ تا ماه مه سال ۲۰۲۳ توسط نیرو‌های ائتلاف عربی ربوده شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها