رئیس بازرسی کل فراجا تاکید کرد؛

لزوم فرهنگ‌سازی و توجه به نظامات هوشمندسازی در حوزه «ایمنی»

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه پیش شرط ایمن ماندن دانستن و رعایت کردن است گفت: با فرهنگ سازی و هوشمندسازی حوزه ایمنی در انتظامی کشور می‌توان نگرانی‌ها را رفع، بلایای طبیعی و خودساخته را خنثی و سلامت کارکنان و سازمان را تضمین کرد.
کد خبر: ۵۹۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ - 18June 2023

لزوم فرهنگ‌سازی و توجه به نظامات هوشمندسازی در حوزه «ایمنی»به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم بیگی» رئیس بازرسی کل فراجا در حاشیه کارگاه تخصصی ـ آموزشی «آشنایی با کاربرد سامانه‌های میزان و BI با تاکید بر حوزه ایمنی» بیان اینکه رعایت ایمنی از اصول اولیه و از ضرورت‌های هر سازمان پویا و بالنده است، اظهار داشت: توجه به ایمنی در نیرو‌های مسلح خصوصا رده‌های انتظامی از اهمیت بسیار بالایی در حفظ سلامتی و پیشبرد صحیح ماموریت‌ها برخوردار است.

سردار معصوم بیگی با قدردانی از معاونت ایمنی بازرسی کل فراجا در برگزاری این کارگاه آموزشی تخصصی افزود: ایمنی در سازمان انتظامی از قدمت خوب و دیرینه‌ای برخوردار است لکن نیازمند توجه بیشتر و تخصصی‌تر در این حوزه هستیم.

رئیس بازرسی کل فراجا ادامه داد: از زمانی که انقلاب صنعتی شکل گرفت و تکنولوژی و فناوری همراه با پیچیدگی‌های خاص خود وارد زندگی مردم شد و برخی کارآمدی‌ها را ارتقاء بخشید به همان میزان نیز حوادث و بلایا زیادتر شدند.

این مقام ارشد انتظامی گریزی به حوادث ناشی از فناوری‌ها زد و افزود: به اندازه‌ای که ابزارآلات در اختیار بشر و سازمان‌ها قرار گرفته و موجب پیشرفت شده است حوزه ایمنی از رشد، بلوغ و پویایی برای حفظ سلامتی برخوردار نبوده لذا ایمنی به اندازه پیچیده شدن سازمان ها، باید رشد کمی و کیفی پیدا کند.

رئیس بازرسی کل فراجا با تاکید به قطعیت و ضرورت شاخص بودن ایمنی در سازمان‌های نظامی و انتظامی گفت: این اهمیت تا اندازه‌ای است که اولین خطا و اشتباه در این حوزه بعضا آخرین خطا محسوب می‌شود چرا که فرصتی برای جبران خسارت‌های معنوی و مادی ناشی از بی احتیاطی وجود ندارد.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: صنعت، توسعه و پیشرفت هم فرصت‌زا است هم تهدیدزا، لذا در حوزه ایمنی هم به موضوعات بایستی با نگاه فرصت و تهدید نگاه کرد چرا که غفلت کردن از این دو مقوله و تک بعدی نگریستن نتیجه اش انحراف و خطا خواهد بود.

وی به امکان پذیر بودن گسترش آسیب‌ها و حوادث از نقطه‌ای کوچک به مناطق بزرگ‌تر در سطح کشور‌ها و جهانی شدن آن اشاره و گفت: حوزه ایمنی در انتظامی کشور باید رشد کند، توانمند و کارآمد شود تا بتواند رافع نگرانی‌ها و مانع حوادث شود.

سردار معصوم بیگی ضمن تاکید به فرهنگ‌سازی و توجه به نظامات هوشمندسازی در حوزه ایمنی افزود: ایمنی نیازمند نوآوری، تحول و فرهنگ سازی برای توجه در سه مرحله قبل، حین و پس از ماموریت توسط همه سطوح سازمانی از فرماندهان و مدیران عالی تا کارکنان درجه دار و وظیفه است.

وی مجموعه فعالیت‌های کاربردی، موثر و به موقع را که مانع حوادث و اتفاق‌های ناخوشایند و جبران ناپذیر گردد تحت عنوان ایمنی دانست و گفت: ایمنی یعنی مراقبت و پیشگیری از حوادث.

این مقام ارشد انتظامی در تبیین نتایج حاصل از هوشمندسازی حوزه ایمنی نیز گفت: بازدارندگی مهمترین دستاورد در این حوزه است؛ هوشمندی در حوزه ایمنی برآورد لازم را به ما خواهد داد تا قبل از حادثه از وقایع مطلع شویم و از حوادث طبیعی و خودساخته جلوگیری نماییم.

سردار معصوم بیگی با تاکید به این مهم که در حوزه ایمنی نیازمند نگاه نو، کار جهادی و نهادی هستیم چرا که عدم مدیریت حوادث منجر به ضرر‌های مادی و معنوی می‌شود خاطرنشان کرد: نجات یک نفر از کمند حوادث و بلایا همانند نجات جامعه و بشریت است و این بیانگر اهمیت و جایگاه ایمنی در همه شئون زندگی خصوصا در نیرو‌های مسلح است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار