دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

ایران صریح‌ترین حامی فلسطین در جهان است

النخاله در سخنانی گفت: هیچ کشوری مانند ایران در جهان وجود ندارد که با صراحت حمایت خود را از مردم و مقاومت فلسطین اعلام کند.
کد خبر: ۵۹۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ - 20June 2023

ایران صریح‌ترین حامی فلسطین در جهان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «زیاد النخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم با تاکید بر آنکه سفرش به ایران در زمانی مهم و پس از نبرد مقاومت فلسطین به نام انتقام آزادگان انجام شد. اظهار داشت: در حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با جنبش حماس دیدار مهمی انجام دادیم.

النخاله افزود: پیش بینی می‌شود که گروه‌های دیگر محور مقاومت در تهران حضور یابند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: ایران می‌خواهد از طریق این دیدار‌ها این پیام را ارسال کند که هرگز مردم فلسطین را در برابر دشمن اسرائیلی تنها نمی‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل با صراحت اعلام کرد که می‌خواهد جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار دهد و در همین چارچوب سه نفر از فرماندهان جنبش را ترور کرد. جنبش جهاد اسلامی با نبرد انتقام آزادگان به تجاوز اسرائیلی پاسخ داد.

النخاله اضافه کرد: ترور شماری از فرماندهان مقاومت هرگز پشت مقاومت را نمی‌شکند؛ بلکه همواره باعث تقویت مقاومت می‌شود. رژیم صهیونیستی می‌کوشد با ترور فرماندهان مقاومت بر روحیه آن تأثیر بگذارد.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی یادآور شد: به رغم شهادت صد‌ها نفر، اما مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ادامه دارد. شهادت ما را تقویت می‌کند. به این دلیل غافلگیر کننده نیست بلکه بخشی از زندگی ماست.

وی عنوان کرد: به اصرار رژیم صهیونیستی طرف‌های زیادی برای تحقق آتش بس مداخله کردند.

النخاله خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی کوشید با هدف قرار دادن غیرنظامیان مقاومت را تحت فشار قرار دهد. وجه تمایز ملت فلسطین رزمندگان شجاع آن و فداکاری شأن در صحنه‌های نبرد است. ما توانستیم بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها را راهی پناهگاه‌ها کنیم.

«زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که به تهران سفر کرده است، روز گذشته نیز در دیدار با حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور ایران با بیان اینکه ملت فلسطین قدردان حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و تعیین‌کننده در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی است و سفر اخیر جنابعالی به منطقه آمریکای لاتین نشان داد که توانسته‌اید تحریم‌های آمریکا را به طور کامل به شکست بکشانید و ما نیز به این پیروزی‌ها افتخار می‌کنیم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین با ارائه گزارشی تفصیلی از جنگ ۵ روزه اخیر با رژیم صهیونیستی و تشریح عملکرد و دستاورد‌های نیرو‌های مقاومت و نقاط ضعف این رژیم، خاطرنشان کرد: در حالی که تا پیش از این رژیم صهیونیستی اعلام می‌کرد برای پایان درگیری‌ها با نیرو‌های مقاومت، با دولت مصر به توافق رسیده است، در پایان دور اخیر درگیری‌ها برای اولین بار ناگزیر شد اعلام کند که با نیرو‌های مقاومت به توافق رسیده و این یک پیروزی بزرگ و نتیجه پایبندی فلسطینیان به ایستادگی و مقاومت است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار