سخنگوی سپاه پاسداران تاکید کرد؛

لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای در کشور

سردار شریف گفت: توجه و اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای در کشور در راستای مبارزه با هجمه‌های شوم دشمنان انقلاب اسلامی لازم و ضروری است.
کد خبر: ۵۹۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ - 22June 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش کارگروه رسانه و مسئولین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با تاکید بر لزوم توجه و اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای در کشور، اظهار داشت: سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانه‌ای و تربیتی از توانایی‌ها و مهارت‌های باسواد بودن توسط سازمان جهانی یونسکو قرار گرفته است، بدین ترتیب شخصی که در یک رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می‌شود، حدود پنج درصد باسواد است.

وی با بیان اینکه امروزه علی‌رغم وجود فشارهای دشمن، نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای به اقشار مختلف جامعه ارائه کرده است، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی با قبل از آن قابل مقایسه نیست در حالی که اکنون بیش از ۹۸ درصد جمعیت کشور از نعمت برق و ۹۶ درصد نیز از نعمت گاز برخوردار هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در ۹۰ درصد از تحلیل محتوای رسانه‌ای رسانه‌های بیگانه، تلاش برای این است که بگویند انقلاب اسلامی برای ایران، آورده نداشته و دستاوردهای قبل از انقلاب اسلامی را برجسته می‌کنند.

دشمن برای نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب تلاش می‌کند

شریف با بیان اینکه دشمنان چشم دیدن استقلال، عمران، آبادانی، رفاه، پیشرفت و آینده روشن نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند و برای نادیده گرفتن دستاوردهای کشور و برجسته کردن مشکلات جوامع تلاش می‌کنند، تصریح کرد: وظیفه اصحاب رسانه در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن این است که شناخت دقیقی از دوران شاهنشاهی داشته باشند.

لزوم توجه و اهمیت ارتقای سواد رسانه ای در کشور

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کنونی ایران دوران ستم‌شاهی را درک نکرده و برداشت عینی و ملموسی از استبداد، استکبار و وابستگی کشور ندارند، افزود: دشمنان با بهره‌گیری از علوم روانشناسی، جامعه‌شناسی، آمار و ارتباطات، تلاش می‌کنند شرایط کنونی کشور را برای ایجاد حس ناامیدی در همه مباحث، بحرانی جلوه دهند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن در دوران اغتشاشات با استفاده از فرصت گسست نسلی در کشور یک تصویر غیرواقعی از جمهوری اسلامی در فضای مجازی به نمایش گذاشت و می‌خواست این‌گونه بگوید که انگار همه دنیا خوب و تنها ایران پر از مشکلات است.

شریف با بیان اینکه امنیت مهمترین مقوله کشور است، خاطرنشان کرد: امنیت ملی یکی از مهم‌ترین و حیاتی ترین بحث‌های موجود در هر کشور است که به طور کلی به شیوه حفاظت از ارزش‌های یک ملت و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن ارزش‌ها بحث می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها