نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

شهید «بهشتی» هیچ‌گاه از جریان بصیرت انقلاب خارج نشد

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: شهید بهشتی از جمله شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی بود که هیچ‌گاه از جریان بصیرت انقلاب و ولایتمداری خارج نشد و انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه به دستور امام خمینی (ره)، دلالت بر اهمیت قضا از دیدگاه بنیان‌گذار انقلاب و اهتمام دقیق ایشان نسبت به دستگاه قضا داشت.
کد خبر: ۵۹۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ - 22June 2023

شهید «بهشتی» هیچ‌گاه از جریان بصیرت انقلاب خارج نشدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با مسئولان قضائی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان خراسان رضوی که ظهر امروز و در نخستین روز از هفته قوه قضائیه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه امر قضاوت، موضوعی نیست که بتواند رضایت همه را به‌صورت هم‌زمان جلب کند و بدیهی است که در هر پرونده، طرف محکوم با نارضایتی از دادگاه خارج شود اما نحوه برخورد و طرز رفتار متولیان قضائی کشور می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که کرامت انسانی محکومان حفظ شود. این مسئله را در نظر داشته باشید که به جز موارد خاص در عمده موارد، متشاکیان و محکومان یک پرونده هم برادران و خواهران دینی شما هستند و از این نظر، خشم گرفتن بر متهم و برخورد از موضع بالا به پایین هم اجر اجرای عدالت را از بین می‌برد و هم نارضایتی از دستگاه قضا را در پی دارد.

وی افزود: شهید بهشتی از جمله شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی و از مهره‌های توانمندی بود که هیچ‌گاه از جریان بصیرت انقلاب و ولایتمداری خارج نشد و انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه به دستور امام خمینی (ره)، دلالت بر اهمیت و عظمت جریان قضا از دیدگاه بنیان‌گذار انقلاب و اهتمام دقیق ایشان نسبت به دستگاه قضا داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ریشه بسیاری از مفاسدی که در دوران پهلوی وجود داشت، سررشته آن در بی‌عدالتی بود و فقدان عنصر دین در دستگاه قضائی کشور باعث می‌شد تا فساد بتواند تا حد زیادی در این عرصه رشد کند اما امام خمینی (ره) باور داشت که حل همه مشکلات کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حیطه اختیارات قوه قضائیه است و به همین دلیل، یکی از مؤثرترین شخصیت‌های فرهنگی انقلاب را به مدیریت آن گمارد تا سررشته امور را به دست بگیرد و اصلاحات اسلامی در آن رقم بزند.

علم‌الهدی بیان داشت: وضع امروز کشور نیز از این قاعده خارج نیست و از مشکلات فرهنگی همچون بدحجابی گرفته تا چالش‌های اقتصادی همچون احتکار و رانت‌خواری با قاطعیت و عمل انقلابی دستگاه قضا قابل مدیریت و کنترل خواهد بود. البته این انتظارات به خاطر حضور قشر متدین در بدنه قوه قضائیه است که در مواجهه با پرونده‌های متراکم، پرماجرا و پرحادثه‌ای که وجود دارد، بر مبنای دغدغه‌های دینی خود از طریق عدالت عدول نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: امروز در هر مسئله و چالشی که دشمن برای این نظام تدارک دیده و بر آن سرمایه‌گذاری کرده است، اگر دستگاه قضا پای‌کار بیاید، به‌خوبی به آن رسیدگی می‌شود. مثلاً در همین مقوله حجاب و عفاف که این حجم از سرمایه‌گذاری دشمن بر آن صورت گرفت و جنگ ترکیبی بی‌سابقه‌ای با محوریت آن انجام شد، امروز شاهد تسلط قوه قضائیه بر مسئله هستیم و امیدواریم با سیاست‌گذاری دقیق دراین‌باره، روند مدیریت اوضاع به شیوه‌ای ضابطه‌مند انجام شود.

وی تأکید کرد: آن‌چه باید دستگاه قضا به آن اهمیت بدهد، آن است که جریان رسانه‌ای با توجه به رسالت و تکلیف خود مأموریت دارد تا مطالبات مردم را پیگیری کند. مردم نیز از رسانه توقع دارند تا نسبت به مطالباتشان پیگیری داشته باشد و بر همین اساس، در تعامل خود با اصحاب رسانه همواره این نکته را در نظر داشته باشید که تعامل‌ناپذیری با رسانه، هم به مردم آسیب خواهد زد و هم مانعی در مسیر تحقق مأموریت‌های رسانه و انعکاس دستاوردهای دستگاه قضائی استان خواهد بود.

علم‌الهدی ابراز داشت: فضای فرهنگی و رسانه‌ای حاکم بر استان در مؤلفه‌های مختلف از استان‌های دیگر کشور بهتر است و اصحاب رسانه با آگاهی و تقوای شایسته‌ای در پیگیری مطالبات مردم و پرونده‌های خبری تلاش می‌کنند، اینجاست که شما باید در کارهای خود حساب ویژه‌ای برای رسانه‌ای‌ها باز کنید و پیوست تعامل با خبرگزاری‌ها، خبرنگاران و جراید را در هر برنامه در نظر بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار