رئیس دفتر سیاسی حماس:

سفر هیأت حماس به تهران اهمیت ویژه‌ای داشت

هنیه ضمن استقبال از روند همگرایی ایجادشده در منطقه با توافق ایران و عربستان گفت: سفر هیأت رهبران این جنبش به تهران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.
کد خبر: ۵۹۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸ - 23June 2023

سفر هیأت حماس به تهران اهمیت ویژه‌ای داشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس تأیید کرد که سفر هیأتی از رهبران این جنبش به تهران با توجه به تحولات داخلی فلسطین و رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای یافته است؛ این سفر حتی بر جایگاه رژیم صهیونیستی هم اثرگذار بوده و بازتاب‌های مهمی بر فلسطین خواهد داشت.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، هنیه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه ماهواره‌ای «العالم» گفت: دیدار با رهبری ایران شامل بحث در مورد مقاومت در فلسطین به‌ویژه در غزه و کرانه باختری بود؛ ما درباره طرح‌های صهیونیست‌ها که قدس و الاقصی را هدف قرار می‌دهد و همچنین آنچه در کرانه باختری با سیاست کشتار عمدی و آهسته در حال وقوع است، گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: امروز شاهد چرخش بسیار مهمی از سوی کشورهای تاثیرگذار و مهم منطقه مانند ایران و عربستان هستیم؛ توافق بین دو این کشور بزرگ مسلمان قطعاً بازتاب مثبتی بر منطقه و فلسطین دارد. این توافق موجب خرسندی فراوان جنبش حماس شده و حالا مقاومت، آرزوی توافقات بیشتری دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ما با فرصتی منطقه‌ای مواجه هستیم تا منطقه را به گونه‌ای تغییر دهیم که تحولاتش در خدمت مسائل امت اسلامی باشد؛ امتی که مهم‌ترین مسئله آن فلسطین است. وضعیت منطقه در ده سال گذشته یک موقعیت طلایی برای رژیم صهیونیستی بوده و بازتاب منفی آن بر واقعیت امت ما، منطقه و شرایط فلسطین منعکس شد.

هنیه در سخنانش درباره مقاومت فلسطین تصریح کرد: صلح جناح‌های مقاومت در کرانه باختری اشغالی در حالت تقویت است و کرانه باختری وارد منحنی جدیدی شده که نتیجه‌اش از سرگیری مقاومت خواهد بود؛ این وضعیت تاکید می‌کند که مردم ما در سرزمین‌های سال۴۸، نقاط عطف جدیدی را برای خط تشدید مقاومت در برابر اشغالگری ترسیم می‌کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه خاطرنشان کرد: کرانه باختری به یک جبهه باز برای هرگونه رویارویی با اشغالگران تبدیل شده است و یک پشتوانه راهبردی برای جبهه مقاومت در نوار غزه و بالعکس محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: اتاق عملیات مشترک شامل همه جناح‌های مقاومت به رهبری گردان‌های القسام به همراه برادران ما در سرایاالقدس است و نشست هماهنگی برای کار میدانی در چارچوب بزرگ مقاومت فلسطین را تشکیل می‌دهد. سطح هماهنگی بین گردان‌های القسام و سرایاالقدس در حوزه‌های فعالیت مشترک خوب و در حال توسعه است.

هنیه در ادامه ضمن هشدار به تل‌آویو مبنی بر اینکه «هرگونه تجاوز، ترور یا هر گونه انحصار و سوء استفاده از اسرای قهرمان دور از ذهن نخواهد ماند»، تاکید کرد: مقاومت این آمادگی و قدرت را دارد که یک اقدام اشغالگران را با دو اقدام متقابل شدید پاسخ دهد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس، بامداد روز دوشنبه، (۱۹ ژوئن)، خبر داد که یک هیأت از رهبران این جنبش به ریاست هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به دعوت جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده‌‌اند؛ «صالح العاروی» معاون رئیس دفتر سیاسی، «نزار عوض الله»، «خلیل الحیه»، «محمد نصر» و «خالد قدومی» در این سفر، هنیه را همراهی می‌کردند. آنان با مقامات ایرانی دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین و منطقه، در سطوح بالا به رایزنی پرداختند.

سفر رهبران جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس به تهران در حالی انجام شد که آن‌ها در ۶ژوئن، در قاهره با یکدیگر دیدار و درباره مسائل ملی فلسطین، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالأقصی و اهالی قدس و کرانه باختری و نیز اسرای در بند زندان‌های این رژیم رایزنی کرده بودند. در نشست قاهره، دو طرف همچنین راهکارهای تقویت و توسعه روابط راهبردی دو جنبش و توسعه آن به نفع مقاومت و ملت فلسطین را بررسی کرده و بر تداوم گزینه مقاومت به عنوان تنها گزینه ملت فلسطین برای مقابله با رژیم اشغالگر و تجاوزات آن تأکید داشتند.

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار