رئیس جمعیت هلال احمر:

ارائه ۲۸۱ هزار خدمت پزشکی و امدادی به زائران خانه خدا

کولیوند گفت: از سوم خرداد تا ۴ تیر در مجموع ۲۸۱ هزار و ۴۳ مورد خدمت بهداشتی، درمانی و امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه ارائه شده است.
کد خبر: ۵۹۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ - 26June 2023

ارائه ۲۸۱ هزار خدمت پزشکی و امدادی به زائران خانه خدابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح خدمات این مرکز به زائران ایرانی در کشور عربستان و در ایام حج تمتع امسال، اظهار داشت: از سوم خرداد تا ۴ تیرماه در مجموع، ۲۸۱ هزار و ۴۳ مورد خدمت بهداشتی، درمانی امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه ارائه شده است.

کولیوند گفت: ۲۱۰ هزار و ۴۳۶ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه به زائران کشورمان ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در این مدت ۱۴ هزار ۲۱۱ مورد خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و ...، ۴۷ هزار و ۳۷۱ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است، افزود: تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج تا امروز ۱۴۹ هزار و ۲۱۰ مورد بوده است. دو هزار و ۳۲۹ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت است.

به گفته کولیوند در حال حاضر ۳۶ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۲۱ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار