تروریست‌های تحریر الشام دو سرکرده القاعده را به ترکیه تحویل دادند

در ادامه همکاری‌های ائتلاف تروریستی هیئة تحریر الشام با ترکیه، یک منبع امنیتی خبر داد که این گروه، دو نفر از تروریست‌های وابسته به القاعده را که زندانی بودند، به آنکارا تحویل داده است.
کد خبر: ۵۹۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ - 27June 2023
تروریست‌های تحریر الشام دو سرکرده القاعده را به ترکیه تحویل دادندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف تروریستی هیئة تحریر الشام که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است، دو نفر از سرکرده‌های ارشد گروه تروریستی القاعده را به نیرو‌های اطلاعاتی ترکیه تحویل داد.
 
یک منبع امنیتی حاضر در گذرگاه مرزی «باب الهوی» (بین ترکیه و سوریه) به پایگاه خبری «نورث پرس» گفت: دو سرکرده که قبلا در القاعده حضور داشتند، ظهر امروز از زندان ۱۰۷ در شهر ادلب به سمت باب الهوی برده شد تا به ترکیه تحویل داده شود».
 
به گفته این منبع، یکی از این عناصر، تبعه مصر و دیگری هم تبعه عربستان سعودی بوده است. معتصم محمد ملقب به أبو شهید المصری، تروریست تبعه مصر و هارون عواد الدوسری ملقب به ابو عائشة الجزراوی، تبعه مصری بوده است.
 
این منبع گفت که فرآیند تحویل این دو تروریست، بنا به درخواست طرف ترکیه‌ای و با نظارت ابو ماریا القحطانی مسئول سرویس امنیتی تحریر الشام صورت گرفته است.
 
پیش از این هم تروریست‌های تحریر الشام در کمال همکاری با آنکارا، ده‌ها سرکرده خارجی وابسته به القاعده را به سرویس اطلاعاتی ترکیه تحویل داده بودند. أبو عوف الشرعی، تبعه سعودی، آخرین نفری بود که تحریر الشام به ترکیه تحویل دادند. وی دو سال در زندان‌های این گروه تروریستی حضور داشت.
 
در اردیبهشت سال گذشته هم، منابع محلی حاضر در استان ادلب واقع در شمال شرق سوریه از دیدار «ابو محمد الجولانی» سرکرده تحریر الشام با یک هیأت ترکیه‌ای خبر دادند. این هیأت در قالب یک کاروان متشکل از هفت خودرو و دو خودروی زرهی حامل سربازان نقابدار، وارد سوریه شده بود.
 
این منابع تأکید کردند، این هیأت از تحریرالشام، از عناصر ترکیه استقبال کردند و به سمت یک ساختمان در نزدیکی گذرگاه رفتند تا نشست خود را برگزار کنند. الجولانی نیز در آن ساختمان، منتظر هیأت ترکیه بوده است. ده‌ها تروریست در اطراف محل برگزاری این نشست مستقر شده بودند و عبور و مرور کامیون‌ها نیز کاملا متوقف شده بود. کارکنان این گذرگاه نیز اجازه نداشتند از مراکز خود خارج شدند.
 
این منابع با بیان اینکه تمامی ابزار‌های ارتباطی این کارکنان گرفته شده بود، خاطر نشان کردند، از زمان ورود هیأت ترکیه‌ای، این نشست، دو ساعت به طول انجامید و اعضای این هیأت ساعت چهار نیز به سمت بزرگراه حلب-لاذقیه حرکت کردند و ساعت هفت هم از این منطقه خارج شدند. این منابع گمانه‌زنی کردند که در این دیدار، درباره عناصر خارجی حاضر در زندان‌های تحریرالشام، گفتگو شده بود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها