جان کری؛

در مذاکرات با ایران منافع متحدان منطقه ای را در نظر داریم

وزیر خارجه امریکا با بیان اینکه عجله ای در کسب توافق در مذاکرات هسته ای با ایران نداریم اعلام کرد در این مذاکرات منافع متحدان منطقه ای خود را در نظر خواهیم داشت.
کد خبر: ۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴ - 11November 2013

در مذاکرات با ایران منافع متحدان منطقه ای را در نظر داریم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"؛ در حالی که بعد از پایان مذاکرات هسته ای گمانه زنی ها در مورد نتایج و روند آن همچنان ادامه دارد، جان کری وزیر خارجه امریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای اماراتی اش ضمن تاکید بر سیاست امریکا در توجه به منافع متحدان منطقه ای خود در مذاکرات هسته ای با ایران اعلام کرد امریکا عجله ای برای دستیابی به توافق با ایران ندارد.

 جان کری در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه امارات در واشنگتن اعلام کرد امریکا در مذاکرات هسته ای با ایران منافع متحدان عربی خود و رژیم صهیونیستی را در نظر دارد و منافع آنها را رها نخواهد کرد.

در شرایطی شاهد تاکید وزیر خارجه امریکا در حفظ منافع متحدان منطقه ای خود در جریان مذاکرات هسته ای با ایران هستیم که این مقام امریکایی پیش از پیوستن به مذاکرات اخیر ژنو در مورد برنامه هسته ای ایران با بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

البته شایان ذکر است  مقامات کشورمان ضمن بیان بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای بارها تاکید داشته اند که پیشرفت برنامه هسته ای ایران تهدیدی علیه دیگر کشورها به خصوص کشورهای منطقه ایجاد نمی کند.

وزیر خارجه امریکا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از تصمیم ائتلاف ملی شورشیان سوریه در رابطه با موافقت برای پیوستن به مذاکرات صلح استقبال کرد و آن را قدمی بزرگی برای حل بحران سوریه توصیف نمود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار