دعای پرفیض عرفه در مرز خسروی طنین‌انداز شد

بیست و هشتمین آئین پرفیض دعای عرفه روز چهارشنبه مصادف با نهم ذی الحجه در شهرستان مرزی قصرشیرین نزدیکترین نقطه از کشورمان به کربلای معلا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در نقطه صفر مرز رسمی خسروی با وجود گرمای طاقت فرسا طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۶۰۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ - 28June 2023

دعای پرفیض عرفه در مرز خسروی طنین انداز شدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، دعای پر فیض عرفه امروز در آسمان شهرستان مرزی و گرمسیر قصرشیرین در نقطه صفر مرز خسروی با حضور عاشقان و دلسوختگان اباعبدالله الحسین (ع) با وجود گرمای هوای تیرماه و آفتاب داغ تابستان به عنوان یادگار ارزشمند مرحوم ابوترابی سید آزادگان  برگزار شد.

حضور مادران و کودکان خردسال با وجود گرمای شدید هوا و یا پیرمردان و پیرزنان و جانبازان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در این آیین معنوی صحنه های زیبایی خلق کرده بود.

حجت الاسلام «خلیل چراغی» رییس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین در سخنانی قبل از آیین پرفیض دعای عرفه در خصوص تهذیب نفس و اهمیت دعا سخنانی بیان داشت و گفت:ما امروز نزدیکترین نقطه به کربلای امام حسین(ع) در غربی ترین نقطه ی ایران اسلامی آمده ایم تا بار دیگر با سید و سالار شهیدان عهد ببندیم که با اطاعت از رهبر معظم انقلاب برای مقابله با دشمن و دفاع از ایران اسلامی آماده هستیم.

حجت الاسلام  چراغی افزود: دشمن شناسی درسی است که باید از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بگیریم چون اگر از دشمن عبور کنیم باید به تکلیف خود عمل کنیم و از سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) درس بگیریم.

وی بیان کرد: دعای عرفه فرصتی برای خودسازی است و امید است همه ما امروز از این فرصت بزرگ برای خودسازی و تزکیه نفس و بخشش گناهان استفاده کنیم.

با توجه به گرمای هوا عده ای مردم نیز با پذیرایی از زائران عرفه با توجه به گرمی هوا به توزیع آب خنک و یا شربت، ارادت خالصانه خود را به امام حسین (ع) ابراز می کنند تا با خدمت به زائران و عاشقان اباعبدالله (ع)، نوکری و خادمی خود را اینگونه به اربابشان ثابت کنند.

وجود نیروهای راهداری، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، پلیس راه، نیروهای انتظامی نیز برای خدمات رسانی به شرکت کنندگان بسیار مشهود بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار