وزیر ورزش و جوانان:

وزارت امور خارجه در رفع چالش‌های فدراسیون‌ها در حوزه بین‌الملل تعامل دارد

سجادی با تمجید از همکاری وزارت امور خارجه با فدراسیون‌های ورزشی کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدیران کشور تلاش زیادی کردند تا ورزش ایران به شکوفایی برسد.
کد خبر: ۶۰۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ - 01July 2023

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جلسه وزیر ورزش و رؤسای فدراسیون های ورزشی با وزیر امور خارجه عصر امروز در ساختمان وزارت امور خارجه برگزار شد.

«سید حمید سجادی» و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی برای تبادل نظر درخصوص دیپلماسی ورزشی، با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کردند.

سجادی در این دیدار اظهار داشت: از میزبان این جلسه آقای عبداللهیان و همکارانشان به دلیل اهتمامی که برای برگزاری این جلسه داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم که این جلسه به پیشرقت وزش کشور کمک کند.

وی ادامه داد: بیش از یکصد انجمن ورزشی و بیش از پنجاه فدراسیون ورزشی در کشور فعالیت دارند. در برخی از انجمن‌ها مثل رشته همگانی متشکل از چندین انجمن و روش تمرین می‌شود که هرکدام در خارج از کشور دارای مسابقات مختلف است. ما در کشور ۲۳۵ رشته ورزشی داریم که زیرمجموعه فدراسیون‌ها و یا انجمن‌ها هستند.

سجادی با اشاره به برخی چالش‌های رشته‌های ورزشی خاطرنشان کرد: هر کدام از رشته‌های فعال در کشور با رویدادهای بین‌المللی در تعامل هستند و از این‌رو با چالش‌های مختلف بین‌المللی نیز مواجه می‌شوند. این رشته‌ها ملزم به رعایت کردن برخی قوانین هستند و رعایت همه قوانین نیاز به مشاوره و راهنمایی دستگاه امور خارجه دارد. نیاز داریم که از راهنمایی‌ها و کمک وزارت امور خارجه و سفرای کشورمان در دیگر کشورها بهره بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان با تمجید از همکاری و تعامل وزارت امور خارجه با فدراسیون‌های ورزشی کشورمان بیان کرد: ازطرف جامعه ورزش از عبداللهیان و همکاران محترم‌شان تشکر می‌کنم. برخی از روادید برای حضور در مسابقات بین‌المللی با تاخیر صادر می‌شود و بارها وزارت امور خارجه در تسریع شدن این روادید به فدراسیون‌های ما کمک کرده است.

سجادی با اشاره به حضورش در هفتمین نشست وزرا و مدیران ارشد ورزشی عضو یونسکو که به میزبانی کشور آذربایجان برگزار شد، گفت: ایران حضور پررنگی در این رویداد داشت. کمیته مینپس یونسکو وظیفه برگزاری این برنامه را داشت و برای حضور در این رویداد به دوستانمان در وزارت امور خارجه زحمت دادیم. عبداللهیان یکی از مدیران مرتبط با یونسکو را با ما برای حضور در این اجلاس همراه کردند.

وی ادامه داد: دستاورد بسیار خوبی از سفر آذربایجان به دست آمد و توانستیم در حاشیه این اجلاس با شش وزیر ورزش کشورهای دیگر دیدار کنیم. این جلسات بسیار پربار بود و همه این کشورها تمایل داشتند که همکاری با ایران در حوزه ورزش داشته باشند‌.

سجادی خاطرنشان کرد: الان دنیا روی ورزش ایران حساب می‌کند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدیران کشور تلاش زیادی کردند تا ورزش ایران به شکوفایی برسد. در این راستا شایسته‌ترین ورزشکاران را به مسابقات برون‌مرزی اعزام کردند و برای ایران افتخار آفریدند. درحال حاضر ورزش ایران در جهان افتخارات بی‌شماری را به دست آورده است. در نشست‌هایی که با وزرای دیکر کشورها داشتیم، عملکرد ایران در حوزه ورزش را تحسین کردند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به توسعه ورزش قهرمانی در سال جدید اظهار داشت: همکاران ما در وزراتخانه سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ را با سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ مقایسه کردند. با تمام تلاش‌ و زحمات جامعه ورزش و حمایت سازمان برنامه و بودجه ۸۴ درصد مدال‌آوری ما در عرصه‌های بین‌المللی، جهانی و آسیایی پیشرفت داشته و نویدبخش اتفاقات خوب برای ورزش کشور است.

وی افزود: این موفقیت درحالی به دست آمده است که امسال کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند؛ همچنین ما سال آینده باید با دست پر به المپیک برویم و موفقیت‌هایی که اکنون به دست آمده، می‌تواند برای موفقیت در المپیک، اثرگذار باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها