رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن:

بسیج نسبت به کنترل «سرمایه‌های اجتماعی» اهتمام داشته باشد

«اصغری» گفت: در حوزه صنعت و معدن، تولید و اشتغال‌آفرینی، سه ضلع «سرمایه اجتماعی»، «سرمایه انسانی» و «سرمایه اقتصادی» اهمیتی ویژه‌ای دارند که در رأس آن سرمایه اجتماعی است و بسیج به‌عنوان نماینده نظام باید برای کنترل این سرمایه تلاش کند.
کد خبر: ۶۰۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ - 01July 2023

بسیج نسبت به کنترل «سرمایه‌های اجتماعی» اهتمام داشته باشد به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «مجتبی اصغری» رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن امروز در اولین دوره توانمندسازی کنشگران عرصه صنعت و معدن شرق کشور که با همکاری کانون بسیج مهندسین شهید شوریده در محل پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مطالبه‌گری یکی از رسالت‌های بسیج است و تنها راه علاج کشور در این دوران، اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بسیج باید صدای مردم و مطالبه‌گر باشد، اما این امر باید آگاهانه و عالمانه انجام شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن گفت: همراهی با صنعتگران و کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی، تمام خواسته ماست. با این همراهی حرکت به سوی رشد و شکوفایی امکان‌پذیر خواهد شد. در این رابطه باید به طرح‌های «صنعت‌یار» و «معدن‌یار» اشاره کرد که با هدف کمک به احیای صنایع و معادن راکد و نیمه فعال اجرا می‌شوند و نقش پررنگی در تثبیت و ایجاد اشتغال دارند. امیدواریم تا به این شیوه بتوانیم صاحبان صنایع را همراهی و سه ضلع مهم در این عرصه را کامل کنیم.

اصغری ادامه داد: در حوزه صنعت و معدن، تولید و اشتغال‌آفرینی، سه ضلع «سرمایه اجتماعی»، «سرمایه انسانی» و «سرمایه اقتصادی» اهمیتی ویژه‌ای دارند و در رأس آن سرمایه اجتماعی است و بسیج به‌عنوان نماینده نظام باید برای کنترل سرمایه اجتماعی تلاش کند.

وی بیان داشت: بسیج یعنی مردم و مردم یعنی بسیج؛ بسیج باید با تمام توان مطالبه‌گری را پیش ببرد که این مهم با دانش و تشکیل هیئت‌های نواندیشانه قابل اجرا خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف که مانع تحقق برخی اهداف کوتاه مدت و میان مدت را می‌شود، عدم آگاهی، عافیت‌طلبی و کمتر شدن مطالبه‌گری است. بسیج باید این کمبودها را برطرف کند که لازمه تحقق این مهم شایسته‌گزینی است.

اصغری درباره جزئیات اولین دوره توانمندسازی کنشگران عرصه صنعت و معدن شرق ابراز داشت: باتوجه به پیش‌بینی‌ناپذیر شدن ثبات شاخص‌های کلان، یکی از برنامه‌های اصلی ما در این رویداد مرور و بررسی دانسته‌های فعالان و کنشگران حوزه صنعت و معدن است. هدف نهایی از برگزاری این دوره انتقال تجربیات مفید اساتید برجسته و کانون‌های بسیج مهندسین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار