در نشست ستاد اجرایی کنگره ملی ۲۴۹۸ شهید شهرستان نیشابور مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: برگزاری باشکوه کنگره ملی شهدای شهرستان نیشابور نیازمند بسیج ظرفیت‌هاست

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: دستگاه‌ها، ساختارها، تشکل‌ها، خانواده‌های شهدا، جامعه ایثارگری و شهرستان با روحیه جهادی و انگیزه انقلابی بسیج شوند تا در سایه اخلاص اجلاسیه کنگره شهدای شهرستان نیشابور به بهترین شکل برگزار شود.
کد خبر: ۶۰۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ - 03July 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: برگزاری باشکوه کنگره ملی شهدای شهرستان نیشابور نیازمند بسیج ظرفیت‌هاستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست ستاد اجرایی کنگره ملی دو هزار و ۴۹۸ شهید شهرستان نیشابور به ریاست «ابوطالب جوان» فرماندار شهرستان و با حضور حجت‌الاسلام «سید قاسم یعقوبی» امام جمعه نیشابور، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «محسن نصرپور» مدیرکل صدا و سیمای استان، «علی علیمددی» مسئول دبیرخانه مرکزی کنگره ملی ۱۸۰۰۰ شهید استان خراسان رضوی، «هاجر چنارانی» نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و بخش‌های میان جلگه و سرولایت در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری شهرستان نیشابور برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: شهرستان نیشابور در دوران دفاع مقدس در اعزام‌ نیرو همیشه بعد از مشهد، قرار داشت و استعداد بی‌نظیر رزمندگان این شهرستان برای حضور در جبهه‌ها با سایر شهرستان‌ها قابل قیاس نبود؛ بر همین اساس پیشینه ایثارگری نیشابور نشانگر حرکت ایثارگرانه مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: این پیشینه بعد از دفاع مقدس و در دفاع از حرم نیز تداوم داشت و شهادت سردار قاجاریان و همرزمان وی در تیپ ۲۱ امام رضا علیه‌اسلام مهر تأییدی بر این حقیقت است.

این مسئول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای شهرستان‌های سبزوار و نیشابور از تلاش برای زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان به عنوان جهاد بزرگ نام بردند، ادامه داد: در این حوزه هر اقدامی صورت بگیرد باز هم کار بهتری وجود دارد که انجام شود. هر اقدامی هم صورت بگیرد در برابر عظمت شهدا ناچیز است و لذا به هر مقدار هم که برای برگزاری کنگره ملی شهدای نیشابور کار شده، بسنده نکنید و از این گنجینه عظیم در بستر زمان بهره ببرید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، گفت: جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف مورد تهاجم نظام سلطه است و لذا باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها، فرهنگ دفاع مقدس که ضامن تداوم انقلاب اسلامی است را با زبان هنر به نوجوانان و جوانان میهن اسلامی ارائه کنیم.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: برای برگزاری کنگره ملی شهدای شهرستان نیشابور همه یک دل شده‌اند؛ بر همین اساس هرکس هر کاری که از دستش بر می‌آید دریغ نکند. دستگاه‌ها، ساختارها، تشکل‌ها، خانواده‌های شهدا، جامعه ایثارگری و شهرستان با روحیه جهادی و انگیزه انقلابی بسیج شوند تا در سایه اخلاص اجلاسیه کنگره شهدای شهرستان نیشابور به بهترین شکل برگزار شود.

وی بیان داشت: تمام تلاش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بر این است که ارزش‌ها و معارف این حماسه جاوید سکه رایج باشد؛ بر همین اساس برگزاری کنگره‌های شهدا بهترین فرصت برای رونق‌بخشی به مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی است لذا با تمام توان از برگزاری کنگره شهدای شهرستان نیشابور حمایت می‌کنیم.

ابوطالب جوان نیز در سخنانی گفت: بحمدالله شرایط مطلوبی توسط دستگاه‌ها و ساختارها در شهرستان رقم خورده است. امیدواریم خروجی این تلاش‌ها به برگزاری اجلاسیه‌ای در خور شأن شهدای شهرستان نیشابور منجر شود.

نصرپور با بیان اینکه آثاری در حوزه شهدا و دفاع مقدس ماندگار می‌شود که پیوست رسانه‌ای داشته باشد، در ادامه بیان داشت: نسل جدید که دفاع مقدس را درک نکرده‌ نیازمند ادبیات تحولی است. بیان علمی ایثار و شهادت و توصیف معنوی آن دوران در رسانه، نیازمند توجه ویژه است و در این مسیر باید در تولیدات رسانه‌ای نسل جوان مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهدا مظهر ایستادگی، دینداری، غیرت، مجاهدت و استکبارستیزی بودند لذا رسانه باید این ویژگی‌ها را به خوبی برای نسل جوان تبیین کند.

در این نشست مقرر شد آثار و محتواهای تولید شده با موضوع شهدای شهرستان نیشابور و اخبار مربوط به کنگره ملی شهدای این شهرستان جهت انعکاس خبری در اختیار صدا و سیمای استان قرار گیرد.

در این جلسه اعضا ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای نیشابور، به بیان نقطه ‌نظرات و پیشنهادات خود در خصوص هرچه باشکوه برگزار کردن این کنگره پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها