در آئین معارفه سرپرست دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان سبزوار مطرح شد؛

سردار یوسفعلی‌زاده: ارزش‌های دفاع مقدس در پیوست فرهنگی برنامه‌های سالانه مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای شهرستان‌های نیشابور و سبزوار از اقداماتی که در راستای زنده‌نگهداشتن نام و یاد شهیدان انجام می‌شود به‌عنوان جهاد بزرگ نام بردند که به ما تکلیف می‌کند در هر اقدام جهادی که در حوزه نفوذ خود انجام می‌دهیم باید سعی کنیم شهدا دچار بی‌مهری نشوند و در کلیه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۰۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ - 12July 2023

سردار یوسفعلی‌زاده: فرهنگ جهاد و مقاومت در پیوست فرهنگی برنامه‌های سالانه مورد توجه قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیین تکریم مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان سبزوار و معارفه سرپرست این دفتر با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس در سپاه ناحیه سبزوار برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: در دوره‌ای طولانی و در فضایی گفتمانی، تدفین شهدای گمنام در کشور جریان دارد و در بیش از دو هزار و ۴۰۰ نقطه شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند که از این تعداد ۱۲۹ نقطه مربوط به استان خراسان رضوی است.

وی افزود: برابر افکارسنجی صورت گرفته نقط یادمانی شهدا، به‌خصوص یادمان‌های شهدای گمنام مهمترین میعادگاه فرهنگی اثرگذار ویژه زائران است. این نقاط یادمانی در ارزیابی‌های فرهنگی و اجتماعی فهرست شده و بیشترین مقبولیت و محبوبیت را دارند چراکه میزبان خیل کثیری از مومنین هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: در تعابیر امامین انقلاب اسلامی شهدا امامزدگان عشق هستند؛ بر همین اساس تلاش می‌کنیم نقاط بیشتری در استان میزبان شهدای گمنام باشد؛ البته با در نظر گرفتن ضوابط و شرایط خاص که بعد از خاکسپاری، یادمان احداث شود و با محوریت هیئت امنای شهدای گمنام برنامه‌های اثرگذار فرهنگی برگزار شود تا این یادمان‌ها به عنوان کانون ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت به قطب فرهنگی هر شهر تبدیل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای شهرستان‌های نیشابور و سبزوار از اقداماتی که در راستای زنده‌نگهداشتن نام و یاد شهیدان انجام می‌شود به‌عنوان جهاد بزرگ نام بردند که به ما تکلیف می‌کند در هر اقدام جهادی که در حوزه نفوذ خود انجام می‌دهیم باید سعی کنیم شهدا دچار بی‌مهری نشوند و از طرفی در کلیه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت مورد توجه قرار گیرد.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: تکریم جامعه ایثارگران جزو وظایف و تکالیفی است که همه باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی ابراز داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها در تعامل بسیار نزدیک و صمیمی با همه دستگاه‌ها قرار بگیرد تا مأموریت‌های محوله به نحو شایسته‌ای اجرا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: نشست‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود که برگزاری این نشست‌ها باید به صورت مستمر انجام شود.  

این مسئول یادآور شد: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها که متشکل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین جوانان آتش به اختیار است منشأ خدمات ارزنده‌ای بوده‌اند که امیدواریم با حمایت، پشتیبانی و نقش‌آفرینی دستگاه‌های محلی این دفاتر تقویت شوند.

سردار یوسفعلی‌زاده در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های «سید حمید مهرآبادی» مسئول پیشین دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس شهرستان سبزوار، سرهنگ پاسدار «علی پیری» را به عنوان سرپرست این دفتر معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار