یادداشت/ مهدی شهرودی

سیاست نخ‌نمای بِی‌بی برای فرار از بحران

با توجه به بحران داخلی در رژیم غاصب صهیونیستی و دوقطبی شدن جامعه یهودیان در اراضی اشغالی و ناکامی کابینه نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی در ایجاد امنیت در اراضی اشغالی، کابینه نتانیاهو با یک بحران داخلی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی مواجه شده است.
کد خبر: ۶۰۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷ - 04July 2023

فرار رو به جلوی نخست وزیر رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - مهدی شهرودی؛ در روزهای اخیر شاهد حملات کورکورانه رژیم غاصب صهیونیستی به برخی مناطق سوریه از جمله «حمص» بودیم؛ آنطور که پیداست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی قصد دارد بحران در اراضی اشغالی را به منطقه منتقل کند تا بتواند بر اوضاع داخلی در مناطق اشغالی مسلط شود.

سوریه پس از ۱۲ سال بحران نفس‌گیر و ناامنی که توسط تروریست‌های تکفیری و حامیان آن‌ها در این کشور صورت گرفته بود اکنون به مرحله ثبات امنیت رسیده است.

در طول ۱۲ سال بحران در سوریه کشور‌های ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان با کمک دولت سوریه توانستند بر اوضاع در این کشور مسلط شوند و گروهک‌های تروریستی را نابود کننند.

بر این اساس در زمان بحران در کشور سوریه بیش از ۱۵۰ هزار تروریست از داعش، جبهه النصره و گروهک‌های دیگر تکفیری با کمک آمریکا و برخی کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس به کشتار مردم بی گناه سوریه و اشغال مناطقی از این کشور پرداخته بودند و پس از ۱۲ سال با کمک جبهه مقاومت و نقش بی‌بدیل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نابودی داعش، سرانجام سوریه وارد استقلال و ثبات امنیت شده و همین مساله خشم و عصبانیت آمریکا و صهیونیست‌ها را در پی داشته است.

آمریکایی‌ها نیز اکنون در منطقه نفت خیز «دیرالروز» مشغول استخراج و فروش غیرقانونی نفت سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشور بوده و این به نوعی غارت ثروت مردم این کشور است.

با توجه به بحران داخلی در رژیم غاصب صهیونیستی و دوقطبی شدن جامعه یهودیان در اراضی اشغالی و ناکامی کابینه نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی در ایجاد امنیت در اراضی اشغالی، کابینه نتانیاهو با یک بحران داخلی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی مواجه شده است.

با توجه به تجاوز رژیم غاصب صهیونیستی به حریم هوایی سوریه و وارد آوردن خسارت‌ مادی به دولت سوریه احتمال بروز یک جنگ منطقه‌ای نیز وجود دارد.

مسلح شدن کرانه باختری نیز موجب ناامنی در بین صهیونیست‌ها شده و این نشان از شرایط کاملا ناامن و امنیتی و ناپایدار در اراضی اشغالی است.

بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و سفر‌های بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به کشور‌های منطقه نشان می‌دهد که این کشور پس از ۱۲ سال بحران نفس‌گیر اکنون در حال بازیابی جایگاه منطقه‌ای خود است و به‌تدریج به سمت ثبات، آرامش و بازیابی جایگاه خود در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌الملل حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها