رئیس پلیس فتا فراجا خبر داد؛

دستگیری مدیران ۸۰ صفحه و کانال مجازی در حوزه کنکور

سردار مجید از دستگیری ۳۲ نفر از مجرمان فعال در حوزه کنکور که مدیریت ۸۰ فقره صفحه و کانال مجازی را بر عهده داشتند، خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹ - 04July 2023

دستگیری مدیران ۸۰ صفحه و کانال مجازی در حوزه کنکوربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «وحید مجید» رئیس پلیس فتا فراجا ضمن تشریح این خبر با توجه به اهمیت آزمون کنکور سراسری از ضرورت هم افزایی تمامی دستگاه‌ها در جهت ارتقاء امنیت برگزاری آزمون سراسری و جلوگیری از پدیده تقلب یا هر گونه سوء استفاده در این حوزه خبر داد.

سردار مجید ادامه داد: همانند سال‌های گذشته برخورد قانونی با مجرمان فعال در زمینه تقلب در آزمـون‌های فضای مجازی به خصوص آزمون نوبت تیر ماه جاری کنکور سراسری در قالب طرح ویژه‌ای در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است.

این مقام ارشد سایبری افزود: برابر پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی و اشرافیت این پلیس در شبکه‌های اجتماعی، تارنما‌ها و صفحات و کانال‌های فعال تحت عناوین فروش سؤالات کنکور و فروش تجهیزات تقلب که غالباً با انگیزه و هدف کلاهبرداری از داوطلبان و خانواده‌های آنان در حال فعالیت بوده، احصاء شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا افزود: برابر اقدامات عملیاتی و قانونی صورت گرفته از سوی واحد‌های پلیس فتا در استان‌ها تاکنون تعداد ۳۲ نفر از مجرمان فعال در این حوزه که مدیریت ۸۰ فقره صفحه و کانال را بر عهده داشتند شناسایی و دستگیر شده و تحویل مراجع قضائی گردیده اند و اقدامات عملیاتی در این زمینه همچنان در دست پیگیری است.

سردار وحید مجید با هشدار جدی به فعالان این حوزه بیان داشت: اقدامات پلیس فتا با تمام توان در راستای برخورد با مجرمان فعال در حوزه پدیده کلاهبرداری تحت عنوان تقلب در کنکور سراسری استمرار خواهد داشت.

رئیس پلیس سایبری کشور در توصیه به داوطلبان و خانواده‌های آنان تاکید کرد: راه اندازی هر گونه صفحه و کانال تحت عنوان ارائه سؤالات کنکور سراسری صرفاً با هدف کلاهبرداری از داوطلبان بوده لذا موکداً توصیه می‌کنیم فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند و مراقبت‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به عواقب ناگوار به همراه داشتن تجهیزات الکترونیکی به ویژه تجهیزات مرتبط با تقلب در آزمون کنکور و محرومیت‌های ناشی از آن در زمینه شرکت در کنکور‌های آتی برابر تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، به داوطلبان توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به تبلیغات فضای مجازی در زمینه استفاده از این دستگاه‌ها توجه نکنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار