خشم تل‌آویو از همدردی نروژ با فلسطینیان ساکن جنین

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، همدردی وزیر خارجه نروژ با مردم فلسطین به ویژه ساکنان اردوگاه «جنین» را محکوم کرد.
کد خبر: ۶۰۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ - 07July 2023

خشم تل‌آویو از همدردی نروژ با فلسطینیان ساکن جنینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در شرایطی که واکنش‌های بین‌المللی به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه جنین ادامه دارد، اظهارنظر وزیر خارجه نروژ در همدردی با فلسطینیان عصبانیت صهیونیست‌ها را به دنبال داشته است.

وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس، روز جمعه (امروز) موضع اخیر «آنکنن هاوتفلدت» وزیر خارجه نروژ در حمایت از فلسطینان ساکن اردوگاه جنین را محکوم کرد و مدعی شد که چنین اقداماتی، باعث حمایت از «تروریسم» می‌شود.

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت» و دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه این رژیم با انتشار یک بیانیه ضمن محکوم کردن موضع وزیر خارجه نروژ در اعلام همدردی با فلسطینیان هشدار داد که چنین موضع‌گیری‌هایی باعث «تضعیف» روابط این رژیم و نروژ خواهد شد.

آنکنن هاوتفلدت وزیر خارجه نروژ در شرایطی که واکنش‌ها به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ساکنان اردوگاه جنین در کرانه باختری ادامه داشت، ضمن اعلام همبستگی با مردم جنین خشونت علیه غیرنظامیان را محکوم کرده بود.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات آنیکن هویتفلد، نگرانی خود را ابراز کرد و مدعی شد که «اینگونه اظهارات نمی‌تواند محیط مساعدی را برای کاهش تنش ایجاد کند و در عوض باعث تندرو شدن و تحریک طرف فلسطینی می‌شود».

این وزارتخانه با لحنی هشدارآمیز خطاب به نروژ ادعا کرد که موضع وزیر خارجه نروژ با نادیده گرفتن «حمله تروریستی» در تل‌آویو و شلیک موشک از غزه، چشم انداز گفت‌و‌گوی معنادار بین اسرائیل و نروژ را تضعیف می‌کند.

نظامیان اشغالگر، بامداد دوشنبه هفته جاری تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی به جنین را با هدف اعلامی ازبین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی و تخریب کارگاه‌های تولید موشک و سلاح در این اردوگاه آغاز کردند اما نتوانستند به هدف خود برسند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه به‌مناسبت شکست تهاجم همه‌جانبه رژیم  صهیونیستی به اردوگاه جِنین در کرانه باختری، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «مردم فلسطین با شکست دادن تجاوز به جنین و اردوگاه آن، به پیروزی بزرگی دست یافتند. مردم فلسطین ثابت کرده‌اند که می‌توانند در هر رویارویی، از نبرد سیف‌القدس تا جنگ جنین، دشمن را شکست دهند».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار