وزیر کشور در پاسخ به دفاع‌پرس تشریح کرد؛

روند صدور پاسپورت خاص برای زائرین اربعین حسینی/ اتباع مقیم ایران مشکلی برای حضور در راهپیمایی اربعین ندارند

وحیدی درباره صدور پاسپورت خاص گفت: در جلسه دیروز با وزیر کشورعراق صدور پاسپورت خاص مورد تایید شد و زمان و نحوه صدور آن توسط اداره گذرنامه فرا اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ - 09July 2023

روند صدور پاسپورت خاص برای زائرین اربعین حسینی/ اتباع مقیم ایران مشکلی برای حضور در راهپیمایی اربعین ندارندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور ظهر امروز (یکشنبه) در بررسی وظایف و تکالیف دستگاه‌ها در برگزاری اربعین حسینی در جمع خبرنگاران جلسه اظهار داشت: ستاد اربعین امروز با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برگزار شد؛ در این جلسه تکالیفی که برای وزارتخانه‌ها و ظرفیت سازی آن‌ها برای ارائه هر چه بهتر به زوار اربعین پیش‌بینی شده بود مورد ارزیابی قرار گرفت.

وحیدی گفت: موضوعات راه، آب و برق، خدمات سفر، بهداشت و درمان و همه موضوعات مرور شد؛ همچنین کمبودها شناسایی و بر برطرف آن‌ها مورد تاکید قرار گرقت.

وزیر کشور درباره صدور پاسپورت خاص گفت: در جلسه دیروز با وزیر کشور عراق صدور پاسپورت خاص مورد تایید شد و زمان و نحوه صدور آن توسط اداره گذرنامه فراجا اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به دفاع‌پرس در خصوص ارزیابی اقدامات صورت گرفته در مرز مهران خاطرنشان کرد: کارهای در حوزه راه، بهینه سازی راه و سایبان، مسایل توسعه ورودی مرزها صورت گرفت.

این مقام مسئول گفت: ۱۲۰ تا ۱۵۰ گیت ورودی و خروجی در مرز مهران خواهیم داشت مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر دفاع‌پرس در خصوص اینکه آیا ایران در حوزه زیر ساخت‌ها به کشور عراق کمک خواهد کرد، گفت: اعلام آمادگی کردیم تا اگر کمبودهایی داشتند به آن‌ها کمک کنیم.

وزیر کشور در خصوص بیمه و تامین دینا گفت: درباره این‌مسائل در روزهای آینده با حضور بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

وحیدی در باره حضور اتباع در کشور عراق خاطرنشان کرد: اتباع مقیم ایران مشکلی ندارند؛ اتباع دیگر که از مرزهای ایرانی وارد و خارج‌ می‌شوند با کشور عراق توافق شد که از یک مرز زمینی خارج شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها