«سید لَری» رونمایی می‌شود/ پدر اولین شهدای پاسدار کردستان

کتاب «سید لَری» نوشته «صدیقه شاهسون» خاطراتی از زندگی شهیدان سید محمد و سیدعلی هاشمی (پدر و پسر)، رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۰۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ - 10July 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «سید لَری» نوشته «صدیقه شاهسون» خاطراتی از زندگی شهیدان سید محمد و سیدعلی هاشمی (پدر و پسر)، سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ در انتشارات کتاب جمکران رونمایی می‌شود.

این کتاب که در قالب خاطره‎نگاری نوشته شده خاطرات فرزندان، دوستان و همرزمان شهید «سیدمحمد هاشمی» را روایت می‌کند.

«سیدمحمد هاشمی» پیرمرد ترک زبان و اهل روستای گرگین بیجار، بعد از شهادت پسرش «سیدعلی هاشمی» از اولین شهدای پاسدار کردستان، کشاورزی را رها کرده و به همراه همسرش مریم و دیگر فرزندانش راهی قم می‌شود. بعد از سکونت در قم در پایگاه بسیج طفلان مسلم نیروگاه قم عضو شده و به جبهه اعزام می‌شود. حضورش در جبهه باعث دلگرمی رزمنده هاست. «سیدمحمد هاشمی» در میان رزمندگان به صبوری، خنده رویی و عبادت و خوش رویی زبانزد شده. در تمام مدت حضور در جبهه حرفی از فرزند شهیدش نمی‌زند و در پاسخ به سوالِ اهل کجایی می‌گوید: سیدلردنم یعنی از سادات هستم. وقتی احوالش را جویا می‌شوند می‌گوید: قربان اولوم یعنی فدای تو بشوم.

«سید لَری» رونمایی می‌شود/ پدر اولین شهدای پاسدار کردستان

مراسم رونمایی از کتاب «سید لَری» با حضور نویسنده کتاب «صدیقه شاهسون»؛ فرزند و برارد شهید «حاج سید مرسل هاشمی»، راوی دفاع مقدس و همرزم شهید «حاج علی خاکباز»، خانواده شهیدان هاشمی و جمعی از رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس، با همکاری کنگره ملی شهدای استان قم، سه شنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷:۳۰ در دفتر مرکزی انتشارات کتاب جمکران واقع در کوچه ۲۸ خیابان شهیدان فاطمی شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار