شورای همکاری: دست صلح ما به سوی ایران دراز است

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با بیان اینکه کشور‌های عضو این شورا روابط تاریخی با جمهوری اسلامی ایران دارند، گفت: همیشه دست صلح ما به سوی این کشور دراز است.
کد خبر: ۶۰۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ - 10July 2023
شورای همکاری: دست صلح ما به سوی ایران دراز استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امروز دوشنبه در سطح وزیران، ششمین نشست موسوم به «گفت‌وگوی راهبردی» بین روسیه و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس در مسکو برگزار شد.
 
پایگاه خبری الخلیج اونلاین گزارش داد که هدف از این نشست، تقویت همکاری و افزایش تعامل بین کشور‌های عضو شورای همکاری و روسیه است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این نشست گفت که تداوم همکاری بین کشور‌های حاشیه خلیج فارس و مسکو اهمیت بسیاری دارد.
 
لاوروف ضمن ابراز خرسندی از نتایج دور قبلی گفتگو‌های راهبردی که در ریاض برگزار شد، گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اهمیت زیادی برای ارتباط و همکاری با کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس قائل است.
 
جاسم البدیوی دبیر کل شورای همکاری هم ضمن ضمن پایبندی به کشور‌های عضو این شورا به تقویت روابط با روسیه و حل و فصل اختلافات، درباره رابطه با جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط تاریخی با ایران داریم و همیشه دست صلح ما به سوی این کشور دراز است.
 
البدیوی ضمن ابراز امیدواری نسبت به عملی شدن اظهارات تهران درباره رابطه با کشور‌های شورای همکاری، روابط این کشور‌ها با روسیه را برجسته خواند و گفت که هدف این شورا، «ایجاد روابط مستحکم و قوی است؛ به نحوی که در همه زمینه‌ها به سود طرفین باشد».
 
دبیر شورای همکاری ضمن اعلام حمایت از میانجیگری برای حل سیاسی بحران اوکراین و تمدید توافق صادرات غلات، تأکید کرد: همکاری با روسیه در اوپک پلاس، تأثیر مثبتی در بازار نفت داشته است.
 
شورای همکاری فرودرین ماه گذشته بر تداوم اقدام مشترک کشور‌های عضو این شورا و حل اختلافات با ایران به شیوه‌های مسالمت آمیز تاکید کرد. وزرای خارجه عضو این شورا در بیانیه پایانی این نشست، بر ضرورت اجرای چشم‌انداز ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان در خصوص طرح تقویت اقدامات مشترک خلیج فارس مصوب در سال ۲۰۱۵، نیز تاکید کردند.
 
در این نشست از توافق ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران استقبال و ابراز امیدواری شد که این اقدام، گامی در مسیر حل اختلافات و پایان دادن به درگیری‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو باشد. 
 
شورای همکاری خلیج فارس در ادامه از تلاش‌های عمان و عراق برای تسهیل روند گفتگو میان ریاض و تهران و میزبانی برای نشست‌های متعدد میان مقامات ایرانی و سعودی تقدیر کرد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار