با تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی؛

عمیق‌تر شدن شکاف داخلی در رژیم صهیونیستی/ معترضان مقامات صهیونیست را تهدید کردند

با وجود حمله معترضان صهیونیست به ساختمان پارلمان رژیم صهیونیستی برای ممانعت از تصویب لایحه اصلاحات قضایی، نمایندگان این رژیم به لایحه جنجالی مذکور رأی مثبت دادند.
کد خبر: ۶۰۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ - 11July 2023

عمیق‌تر شدن شکاف داخلی در رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، شب گذشته معترضان صهیونیست با حمله به ساختمان پارلمان رژیم صهیونیستی تلاش کردند مانع ورود نمایندگان صهیونیست به پارلمان برای تصویب لایحه اصلاحات قضائی شوند.

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی جلوی در پارلمان رژیم صهیونیستی با معترضان درگیر شده و برای متفرق کردن آنها، متوسل به خشونت شدند.

این معترضان صهیونیست موفق شدند وارد سال اصلی ساختمان پارلمان شوند اما نیروهای امنیتی مانع پیشروی آنها شدند. نیروهای امنیتی برای بیرون کردن معترضان از ساختمان پارلمان، آنها را روی زمین می کشند.

رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی در سخنانی، این معترضان صهیونیست را آشوب گر خواند و گفت: از نیروهای امنیتی که مانع ورود آشوبگران به پارلمان و مانع تراشی در برگزاری این جلسه شدند تشکر می‌کنم. این نیروها، معترضان را خیلی زود از ساختمان پارلمان بیرون کردند.

این در حالیست که خبرگزاری رویترز گزارش داد که پارلمان رژیم صهیونیستی، به این لایحه جنجالی رأی مثبت داد؛ لایحه‌ای که برخی اختیارات دادگاه عالی این رژیم را محدود می‌کند و مخالفان صهیونیست آن را یک کودتای قضائی توصیف کرده‌اند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که لایحه جنجالی مذکور با اکثریت ۶۴ رأی درون پارلمان رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده است.

لازم به ذکر است که این لایحه برای اینکه تبدیل به قانون شود نیاز دارد تا طی سه مرحله به آن رأی مثبت داده شود. این در حالیست که جریان‌های معترض در رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند که اقدامات خود را در چارچوب برگزاری تظاهرات و تحصن‌های گسترده افزایش خواهند داد.

مخالفان روز یکشنبه اعلام کرده بودند که در صورت تصویب مرحله نخست این لایحه، مقامات صهیونیست طی امروز سه شنبه، شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در فرودگاه بن گوریون و تحصن‌های فراگیر و تجمعات بزرگ در شهرهای اصلی اراضی اشغالی فلسطین خواهند بود.

این در حالیست که اخیراً معترضان صهیونیست برای بیست و هفتمین هفته پی در پی علیه طرح مذکور به خیابان‌ها آمده بودند و علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شعار دادند. یکی از مفاد این لایحه، اعطای اختیار به ائتلاف دولتی برای نظارت بر کمیته انتخاب قضات است.

رسانه‌های عبری زبان همچنین دوشنبه شب گزارش دادند، بنیامین نتانیاهو با پیشنهاد رئیس این رژیم برای تعویق تصویب لایحه اصلاحات قضائی مخالفت کرده است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو با درخواست اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی مبنی بر تأخیر در تصویب و اجرای لایحه اصلاحات قضائی مخالفت کرده و بر اجرای آن تاکید کرده است.

مقامات ارشد در ائتلاف کابینه صهیونیستی نیز تهدید کردند که اگر مراحل تصویب و اجرای لایحه اصلاحات قضائی دوباره متوقف شود، کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد.

لازم به ذکر است که در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه اصلاحات قضائی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه‌ای نداشته اما تشدید تنش‌های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث حرکت به سمت تصویب این لایحه شد.

تاکید مقامات صهیونیست بر لزوم تصویب و اجرای لایحه اصلاحات قضائی از یک سو و تهدید مخالفان در اراضی اشغالی نسبت به برگزاری اعتراضات گسترده‌تر از گذشته از سوی دیگر، بیانگر تشدید شکاف داخلی و تنش‌های سیاسی در رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار