طالبان روابط ایران و افغانستان را براساس احترام متقابل دانست

سرپرست سفارت افغانستان در تهران گفت: در حال حاضر روابط دو کشور مبتنی بر حسن همسایگی و احترام متقابل بوده و تلاش برای گسترش روابط دوجانبه در جریان است.
کد خبر: ۶۰۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵ - 11July 2023

طالبان روابط ایران و افغانستان را براساس احترام متقابل دانستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالسلام حنفی» معاون دوم نخست‌وزیر طالبان با «فضل‌محمد حقانی» کاردار سفارت افغانستان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وضعیت مهاجرین افغانستان، روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور از جمله موضوعاتی بود که دو طرف درباره آن تبادل نظر کردند.

حقانی در این دیدار بر لزوم راه اندازی توزیع شناسنامه الکترونیکی و ایجاد سهولت برای مهاجرین تاکید کرده و خواستار توجه رهبری طالبان و اقدامات در این خصوص شد.

سرپرست سفارت افغانستان در تهران در بخش دیگری از اظهاراتش به وضعیت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان پرداخت و گفت: در حال حاضر روابط دو کشور مبتنی بر حسن همسایگی و احترام متقابل بوده و تلاش برای گسترش روابط دوجانبه در جریان است.

معاون نخست وزیر طالبان نیز در ادامه این دیدار گفت: طالبان خواهان روابط حسنه و مبتنی بر احترام و تعامل متقابل با کشور‌های همسایه، منطقه و فرامنطقه می‌باشد و نمایندگی‌های سیاسی نیز باید در این راستا اقدام کنند.

حنفی در ادامه افزود: موضوع مهاجران افغانستان بسیار مهم است و تمام تلاش باید برای حل مشکلات و ایجاد تسهیلات به این افراد در اولویت سفارت افغانستان در ایران باشد.

این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان سفارت این کشور در تهران و در یک رویه عادی و مرسوم دیپلماتیک به ماموران این گروه تحویل داده شده تا اقدامات لازم در خصوص شهروندان و مهاجران این کشور انجام شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار