معاون عملیات نیروی پدافند هوایی:

قدم اول در میدان نبرد شناخت دشمن و تحلیل راهبرد نظامی او است

امیر «خواجه» گفت: در عصر جدید ماهیت جنگ‌ها با سرعت بیشتر نسبت به گذشته در حال تغییر و تحول است؛ در این شرایط، قدم اول شناخت دشمن و تحلیل اندیشه و راهبرد نظامی‌اش است.
کد خبر: ۶۰۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ - 13July 2023

قدم اول در میدان نبرد شناخت دشمن و تحلیل راهبرد نظامی اوستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «رضا خواجه» معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های نبرد‌های قرن حاضر فضای عدم قطعیت در پیروزی و شکست است یعنی پیروزی و شکست قطعی وجود ندارد؛ به طوری که در جنگ‌های اخیر و یا حال حاضر دنیا شاهد آن هستیم که هر کدام از طرفین جنگ سعی دارد با استفاده از قدرت رسانه و جنگ روانی خود را به عنوان دست برتر در میدان جنگ معرفی کند و تلاش می‌کند طرف مقابل را مغلوب و سرخورده نشان دهد.

امیر خواجه بیان داشت: در عصر ما ماهیت جنگ‌ها با سرعت بیشتر نسبت به گذشته در حال تغییر و تحول است؛ در این شرایط، قدم اول شناخت دشمن و تجزیه و تحلیل اندیشه و راهبرد نظامی‌اش است که می‌تواند زمینه پیش‌بینی رفتار او در صحنه عمل را محرز کرده و اتخاذ عکس‌العمل مناسب در مواجهه با رفتار او را در پی داشته باشد.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش به راهبرد پدافند هوایی ارتش در دفاع از آسمان کشور اشاره کرد و ادامه داد: پدافند هوایی به دنبال دفاع مؤثر، مستمر و پایدار از آسمان کشور جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه تهدید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های پدافند هوایی کشور در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی است.

وی افزود: امروز چشمان همیشه بیدار و مراقب پدافند هوایی در اقصی نقاط کشور به صورت ۲۴ ساعته آسمان را تحت رصد دارند، تمام ورود و خروج‌ها به کشور را کنترل می‌کنند و با انجام مأموریت اصلی خود آسمانی امن و نفوذناپذیر در برابر هرگونه تهدید برای میهن را به ارمغان آورده‌اند.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی اظهار داشت: پدافند هوایی همواره سعی کرده با توجه به تهدیدات نوپدید در حوزه پدافند هوایی مانند تهدیدات فضایی، سایبری، جنگال، هواگرد‌های دور ایستا و ریزپرنده‌ها، این تهدیدات را شناسایی کند و با استفاده از روش‌های نوین برای مقابله با آن‌ها آمادگی خود را ارتقا دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار