مشاور رئیس‌ جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

درصدد افزایش شهریه روحانیون و طلاب هستیم

ماموستا «کریمی» گفت: درصدد برنامه‌ریزی برای افزایش شهریه روحانیون و طلاب اهل سنت هستیم تا این عزیزان رفاهی نسبتی داشته باشند.
کد خبر: ۶۰۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ - 16July 2023

درصدد افزایش شهریه روحانیون و طلاب هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «عبدالسلام کریمی» مشاور رئیس‌ جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگاران از پیگیری رفع مشکل مسکن ماموستایان فاقد مسکن در استان کردستان از رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و اظهار داشت: برخی از علما و روحانیون اهل سنت فاقد مسکن و هیچ امتیازی تاکنون دریافت نکرده‌اند که مطالبه آنان را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: بنده پیشنهاد داده که سازمان اوقاف از زمین‌هایی که در اختیار دارد به صورت مشارکتی به سازنده (زیر نظر سازمان اوقاف) واگذار و واحدهای آپارتمانی ساخته شده در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

مشاور رئیس‌ جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به آمار بیکاری در شهرهای مرزی در استان‌ها مانند کردستان و سیستان و بلوچستان پیشنهاد کرد سازمان اوقاف زمین‌هایی را برای راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی مرزی در این استان‌ها تخصیص دهد تا جوانان کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

کریمی با بیان اینکه حجت‌الاسلام خاموشی نیز بر تثبیت و ارتقای جایگاه روحانیون اهل سنت تأکید داشت و عنوان کرد: ما از مدتی پیش ماهانه کمک‌هایی هر چند کم در جهت رفع مشکل معیشت روحانیون اهل سنت را در برنامه‌ خود قرار داده‌ایم و درصدد برنامه‌ریزی برای افزایش شهریه روحانیون و طلاب اهل سنت هستیم تا این عزیزان رفاهی نسبتی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها