صدور سند مالکیت ۷۱۱ هکتار از اراضی نیروی دریایی ارتش در استان بوشهر

۵۰ جلد سند مالکیت برای اراضی متعلق به پایگاه دریایی نداجا در استان بوشهر به مساحت ۷۱۱ هکتار صادر شد.
کد خبر: ۶۰۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ - 18July 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار با «محمدرضا بزرگمهر» مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر و دریافت ۱۰ فقره سند مالکیت اراضی نیروی دریایی ارتش به مساحت ۱۵ هکتار به این نیرو، ضمن تمجید از عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، اظهار داشت: از تلاش‌های بی‌وقفه و تعامل و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان که نقش اساسی در تثبیت و صدور اسناد مالکیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی داشته تقدیر می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران همچنین عنوان کرد: پیاده‌سازی حدنگاری املاک (کاداستر) و صدور سند مالکیت از «ارتکاب به جرم جعل و خدشه به سند و اختلاف در حدود سند و تعارض ثبتی و تداخل ثبتی و...» پیشگیری کرده و موجب می‌شود تا کارکنان نیروی دریایی بر رسالت و راهبرد‌های خود تمرکز کرده و از حواشی دعوا‌های ملکی به دور باشند.

در این دیدار، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، اظهار داشت: کارکنان این اداره کل در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر لزوم حفظ «حقوق عامه، حقوق بیت‌المال» و همچنین در جهت جلوگیری از زمین‌خواری و تسریع در تعیین تکلیف اراضی فاقد سند و هویت بخشی و لزوم ثبت عرصه و اعیان تمامی اراضی به‌ویژه وزارت دفاع تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

بزرگمهر افزود: نظر به اهمیت موضوع و حفظ و صیانت از املاک وزرات دفاع و با توجه به تلاش بی‌وقفه و مجاهدت نیرو‌های جان بر کف مسلح کشور که امنیت و دفاع از میهن عزیزمان را برعهده دارند، این اداره کل خود را مکلف داشته همانگونه که نیرو‌های مسلح دفاع از تمامیت ارضی کشور را بر عهده دارد، مسئولیت حفظ و صیانت از اراضی و املاک وزارت دفاع را بنحو احسن به انجام رساند.

عضو شورای قضایی استان بوشهر، ادامه داد: در این راستا همکاران ثبتی با بسیج تمامی امکانات و نیرو‌های خدوم و تشکیل کارگروه‌ها و شورا‌های جهادی و اجرایی مشترک در ستاد و تمامی شهرستان‌ها ظرفیت تثبیت و صدور اسناد مالکیت کاداستری (حد نگار) را پس از رفع موانع ثبتی فراهم کرده‌اند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اضافه کرد: در نهایت پس از ۵۰ سال این اداره کل موفق شد تا با تعامل و همکاری صورت گرفته با نمایندگان وزارت دفاع و پشتیبانی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۳ ماهه ابتدایی سال جاری اقدام به صدور یک هزارو ۳۳۵ جلد سند مالکیت تک برگ به مساحت بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی استان بنام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از وزارت دفاع ارتش جمهوری اسلامی کرده است.

وی بیان کرد: از میزان فوق تعداد ۵۰ جلد سند مالکیت برای اراضی متعلق به پایگاه دریایی بوشهر به مساحت ۷۱۱ هکتار صادر شده که در ۵۰ سال اخیر اقدامی جهادی و بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار